Volkswagen pred niekoľkými mesiacmi začal v pilotnej prevádzke testovať 3D okuliare, ktoré zjednodušia prácu pri logistických operáciách. V súčasnosti značka oznámila, že ich začala používať v reálnych podmienkach.
Okuliare v automobilovom odvetví majú rôzne podoby. BMW vyvinulo okuliare, ktoré znázorňujú postup opravy. Mini predstavilo okuliare, ktoré dokážu zobraziť priestor za A-stĺpikom vozidla a znížia tým riziko nehody.
Volkswagen vyvinul okuliare, ktoré zobrazujú čísla dielov, na ktoré sa pracovník pozerá. Po trojmesačnej skúšobnej dobe oznámila automobilka ich nasadenie do reálnej prevádzky.
Výhody nových okuliarov sú zrejmé. Užívateľ automaticky vidí všetky údaje o diely, na ktorý sa pozerá. Ruky zamestnancov tak môžu vykonávať inú činnosť. Volkswagen v tom vidí zlepšenie výkonnosti pracovníkov.
Pre zjednodušenie sa čiarové kódy správnych dielov zobrazia na zeleno a nesprávnych dielov na červeno. Riaditeľ továrne vo Wolfsburgu prezradil, že digitalizácia je v dnešnej dobe dôležitá a posúva spoluprácu človeka so systémom (okuliarmi) na novú úroveň.
Nové okuliare nie sú povinnou pomôckou pracovníkov továrne, Volkswagen ich používanie ponúka na dobrovoľnej báze. Po krátkej skúšobnej dobe však už s novinkou môžu zaškolení zamestnanci pracovať. V súčasnosti využíva 3D okuliare 30 pracovníkov v rôznych oblastiach, ako napríklad oblasť čelných skiel alebo pohonného ústrojenstva. Automobilka plánuje rozšírenie novinky aj do iných tovární.
MM, Volkswagen