Kauzu Dieselgate netreba predstavovať. Volkswagen sa do problémov dostáva hlbšie a hlbšie. Podľa najnovších informácii majú nelegálny software aj motory 3,0 TDI. Automobilka však našla riešenie pre motory EA 189.
Novinkou je obvinenie automobilky z podvádzania aj pri šesťvalcových motoroch 3,0 TDI, ktoré sú v luxusnejších modeloch Porsche Cayenne alebo Audi A8. Motory so zdvihovým objemom 2,0 litra dostanú nový software. Volkswagen však prišiel na odstránenie problému s motormi EA 189, ktoré obvinili už na začiatku aféry.
Pohonná jednotka so zdvihovým objemom 1,6 litra mala rovnaký problém, ako väčší motor 2,0 TDI. Emisie NOx nezodpovedali v reálnych podmienkach plneniu emisnej normy a tak Volkswagen musel vymyslieť opravné riešenie.
Novinári a technici uvažovali, že automobilka zmení naladenie softwaru alebo v horšom prípade vymení vstrekovacie jednotky. Prvé riešenie by však mohlo priniesť nižší výkon s vyššou spotrebou a druhé by bolo pre automobilku finančne veľmi náročné.
Automobilka prišla s riešením, ktoré čakal málokto. Do vzduchového vedenia pred merač hmotnosti vzduchu (ľudovo váha vzduchu) nainštaluje servis plastový nátrubok, ktorý prispeje k rovnomernejšiemu prúdeniu nasávaného vzduchu.
Podľa Volkswagenu toto riešenie pomôže meraču hmotnosti presnejšie vyhodnotiť množstvo nasatého vzduchu a riadiacej jednotke dokonalejšie riadiť vstreknutie dávky paliva. Mriežku vymenia technici v značkových servisoch za jednu hodinu. Pre motor 1,2 TDI pripravuje Volkswagen možné riešenie problému a očakáva sa len zmena softwaru v riadiacej jednotke.
Otázkou však zostáva, prečo by automobilka toto jednoduché a finančne nenáročné riešenie nenamontovala hneď v prvovýrobe a bola by bez možnosti obvinenia v takejto afére. Nám len zostáva veriť, že Volkswagen po opatreniach naozaj zníži emisie na deklarovanú úroveň, čo bude určite predmetom rozsiahlych testov nezainteresovaných skúšobných staníc.
MM, Volkswagen