Seat sa v skupine VW Group prezentuje ako športovo orientovaná značka. Modely tohto výrobcu tak prinášajú potešenie z jazdy v lacnejších automobiloch. Druhý najmenší Seat, Ibiza, získal v novej generácii najvýkonnejšiu verziu Cupra.
Automobily s prívlastkom Cupra boli vždy zárukou vyššieho výkonu a lepších jazdných vlastností. Seat neprestal s vývojom takýchto vozidiel a s novou Ibizou plánoval aj verziu Cupra, ktorú v súčasnosti predstavil.
Najnovšia generácia stavia na úspechoch svojich predchodcoch. Príbeh Ibizy Cupra začal v roku 1996, kedy vyšiel na cesty prvý model s týmto názvom. S dvojlitrovým atmosférickým motorom mal vtedy výkon 110 kW (150 k).
Najnovšia Ibiza Cupra prichádza s preplňovanou pohonnou jednotkou 1,8 TSI s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 320 Nm v širokom spektre otáčok od 1 450 do 4 200. Voči predchádzajúcej generácii je to nárast o 9 kW (12 k) a 70 Nm.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 235 km/h. Motor TSI využíva priame aj nepriame vstrekovanie benzínu. V sacom trakte sú klapky, ktoré víria benzín so vzduchom a prispievajú k lepšej spotrebe.
Tlak v zbernom palivovom potrubí narástol z 150 na 200 bar. Priame vstrekovanie benzínu je aktívne pri rozbehu a vyššom zaťažení. Časovanie ventilov určuje natočenie vačkového hriadeľa, ktorý sa môže pootočiť voči kľukovému hriadeľu o 30 alebo 60 °.
Vodný okruh pracuje s teplotou vody od 85 do 107 °C. Motor tak dosiahne najlepší kompromis medzi spotrebou a účinnosťou chladenia. Turbodúchadlo je tiež nové a odoláva teplotám do 980 °C. Obtokový ventil je riadený elektrickým elementom.
Motor má hmotnosť len 133 kg a nezaťažuje tak veľmi prednú nápravu. Kľukový hriadeľ má 4 protizávažia voči bežne používaným 8. Olejová vaňa je z plastu a niektoré časti motora z hliníku. Valivé ložiská na vačkových hriadeľoch minimalizujú trenie v motore.
Ibiza Cupra je v sériovej výbave so 17-palcovými diskami kolies. Elektronická uzávierka diferenciálu XDS pomôže vo výjazdoch zo zákrut. Predný dizajn vozidla zaujme bi-xenónovými svetlometmi s tradičným LED denným svietením od Seatu. Zadné svetlomety využívajú tiež technológiu LED.
Horizontálna palubná doska je orientovaná na vodiča. Športové sedadlá Cupra majú nové čalúnenie a za príplatok dostupnú Alcantaru. V sériovej výbave je tiež kožený volant a hliníkové pedále. V multimediálnom systéme sú rôzne funkcie, ktoré spríjemnia bežný deň na ceste.
MirrorLink zobrazí displej smartphonu na monitore vozidla a aplikácie Apple Auto Play a Android Auto umožnia komunikáciu s najnovšími smartphonmi. Seat Media System predstavuje komplexný balík týchto aplikácií, ktoré prinášajú konektivitu automobilu s mobilným telefónom.
MM, Seat