Lexus GS F je štvrtým modelom značky zameraným na výkon s tradičným „F“, symbolizujúcim pretekársky okruh Fuji Speedway, kde sa každé z vozidiel s označením F vyvíja a testuje.
Nový dynamický sedan GS F ponúka atmosférický agregát V8 5,0 litra s maximálnym výkonom 351 kW (477 k) pri 7 100 ot./min., resp. krútiacim momentom 530 Nm v pásme 4 800 až 5 600 ot./min. Využíva Atkinsonov cyklus v záujme lepšej spotreby paliva pri ustálenej jazde a súčasne Ottov cyklus pre vyššie výkony počas akcelerácie.
Pohonná jednotka je nielen výkonná, ale aj pozoruhodne úsporná – čiastočne vďaka naladeniu vysokotlakovej sústavy priameho vstrekovania D-4S (skr. „Direct injection 4-stroke petrol engine Superior version“, t. j. štvortaktný zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva, zdokonalená verzia), umožňujúcej motoru pracovať s veľmi vysokým kompresným pomerom 12,3:1. S motorom v modeli GS F spolupracuje nemenej efektívne prevodové ústrojenstvo. Osemstupňový automat SPDS (Sport Direct Shift) ponúka zamatovo hladkú spätnú väzbu pri radení, skvelé jazdné schopnosti a lineárne zrýchľovanie vo všetkých jazdných podmienkach.
K ešte lepším vlastnostiam prevodovky prispieva technológia radenia Lexus G AI-SHIFT (radenie s umelou inteligenciou využívajúce G-senzor). Systém Drive Mode Select ponúka režimy NORMAL, ECO, SPORT S a SPORT S+. V režime SPORT S systém automaticky zvolí vhodný prevodový pomer pre športový spôsob jazdy v nadväznosti na údaje senzora zrýchlenia vozidla a priebežné sledovanie stupňa otvorenia škrtiacej klapky. Ak vodič zošliapne pedál akcelerátora dôraznejšie (t. j. chce prudšie zrýchľovať), systém vďaka bleskovej odozve sústavy zaistí rýchlejšie podradenie. Regulácia G AI-SHIFT dokáže radosť za volantom ešte umocniť krátkymi medziplynmi pri radení smerom dolu. Pri jazde v najostrejšie naladenom režime SPORT S+ prispieva k dynamickej jazde aj snaha systému udržiavať vyššie otáčky motora, čo je vhodné najmä pri vyššom zaťažení vozidla, napríklad v horských zákrutách.
Mohutnú brzdnú silu pre GS F zaisťujú brzdy s monoblokovými protiľahlými brzdovými strmeňmi z ľahkej a veľmi tuhej zliatiny (so šiestimi piestikmi) a brzdovými kotúčmi s priemerom 380 mm vpredu, resp. monoblokovými protiľahlými brzdovými strmeňmi z hliníka so štvoricou piestikov a brzdovými kotúčmi s priemerom 345 mm na zadnej náprave. Odvetrávané brzdové kotúče sú na brzdných plochách vybavené drážkami na zaistenie stabilného účinku a vyššej odolnosti voči vädnutiu bŕzd, ako aj rebrami v tvare špirály, ktoré prispievajú k vynikajúcemu chladeniu kotúčov. Hlavný brzdový valec s veľkým priemerom v kombinácii s posilňovačom pomáha zaistiť agilnú spätnú väzbu od brzdového pedála a súčasne aj krátky zdvih pedála, ktorý športovo zameranému modelu prináleží.
Elegantné a súčasne agresívne štylistické stvárnenie plne vystihuje samotnú podstatu dynamicky zameraných modelov Lexus F. Dojem z tohto vozidla podčiarkuje agresívne vyzerajúca predná časť s funkčnými otvormi nasávania (podobnými tým na pretekárskych vozidlách), opticky prikrčený a rozkročený postoj, veľké brzdové strmene, zadný spojler z uhlíkových vláken a zadný difúzor so štvoricou koncoviek výfuku. Splývajúca bočná silueta GS F je ešte zdôraznená aerodynamickým tvarom vonkajších spätných zrkadiel a vyhotovením prostredných B-stĺpikov, lakovaných elegantnou tmavou metalízou, ktorá je v kontraste s odtieňom laku karosérie samotného vozidla. Ďalším prvkom odlišujúcim tento model sú jasne oranžové predné a zadné brzdové strmene zdobené logom Lexus „F“, rovnako ako ponuka dvojice viaclúčových odľahčených 19″ kolies z kovaného hliníka, obutých do nízkoprofilových pneumatík s rozmerom 255/35Z R19 vpredu, resp. 275/35Z R19 na zadnej náprave.
Lexus GS F zaujme aj interiérom. V kabíne sa vkusne snúbi príkladné remeselné spracovanie so špičkovou ergonómiou a mimoriadnou funkčnosťou. Keďže však ide o dynamicky zameraný prémiový sedan, dizajnéri prirodzene kládli špeciálny dôraz na vytvorenie takého kokpitu, ktorý by zohľadňoval potreby vodiča. Pätica cestujúcich tak nájde dostatok pohodlia v luxusnej kabíne plnej najmodernejších technických prvkov a vyspelých bezpečnostných technológií vrátane komplexného súboru bezpečnostných technológií Lexus Safety System +.
Lexus GS F prináša vzrušenie a radosť vo vodičsky náročných serpentínach, ale súčasne dokáže svoju posádku kamkoľvek odviezť. A to vždy pohodlne a nanajvýš štýlovo. Úplne nový Lexus GS F bol navrhnutý pre radosť všetkých automobilových nadšencov. Je len na nich, či si chcú užiť len dochádzanie do práce, alebo testovať svoje vodičské umenie. Štvordverové vyhotovenie si zachováva úžitkovú hodnotu sedanu, avšak jeho hlavným poslaním je ponúknuť atraktívny pôžitok z jazdy v najrôznejších podmienkach.
Lexus, dk