Starý názov ale nový automobil. Tak môžeme prezentovať novinku z dielne Fiatu. Veľmi populárny automobil, ktorý vyrábali už v 60-tych rokoch, sa vracia v súčasnom dizajne a s najmodernejšími technológiami.
Fiat 124 Spider patril k najkrajším automobilom 20. storočia. Pôvodný model predstavili na autosalóne v Turíne v roku 1966. Verejnosť s novinármi si neodpustila veľkú kritiku na opodstatnenie roadsteru na domácom trhu.
Automobil tak najprv predávali len v USA s dvojvačkovým 1,5-litrovým štvorvalcom. S 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a kotúčovými brzdami na všetkých kolesách predstavoval technologický pokrok voči iným modelom od Fiatu.
Spider vyvinuli zo sedanu 124. O dizajn sa postarala firma Pininfarina. Nadčasovosť dizajnu deklaroval fakt, že počas 19-ročnej výroby sa automobil nepodrobil výraznej modernizácii a na trh neprišiel ani nový model.
Od roku 1975 bol predaj na trhoch v Európe pozastavený a model vyvážali len do USA. V roku 1979 ho premenovali na Fiat 2000 kvôli novému 2,0-litrovému motoru. Výroba skončila v roku 1985 s takmer 200 tisíc vyrobenými kusmi, z toho 170 000 skončilo v USA.
Dizajn novinky kráča v stopách svojho predchodcu. Predná časť s oválnymi svetlometmi a veľkou maskou chladiča pripomína „smejúcu sa tvár“. Svetlomety využívajú techniku LED a dopĺňajú nezameniteľný vzhľad prednej časti.
Zadné svetlomety majú tiež technológiu LED a široký tvar. Zadný čierny podnárazník ukrýva 2 koncovky výfuku. Strecha je látková v čiernom prevedení. V štandardnej výbave sú 17-palcové disky kolies. Na výber je 8 exteriérových farieb.
Sedadlá sú čalúnené pravou kožou, ktorá je tiež na volante a radiacej páke. Palubná doska má jedinečný vzhľad s jemnými materiálmi. V strede prístrojového štítu je otáčkomer podobne ako v modeloch Porsche.
Na začiatku produkcie bude v ponuke jediný motor. Zážihová preplňovaná pohonná jednotka má zdvihový objem 1,4 litra a maximálny výkon 103 kW (140 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 240 Nm.
Kompresný pomer je 9,8:1. Piesty majú plávajúci čap a sú chladené striekajúcim olejom. Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. K dobrému vyváženiu hmotnosti prispieva zadný pohon.
Karoséria využíva hliník a vysokopevnostnú oceľ pre vysokú tuhosť a bezpečnosť. Podvozok je kompletne z hliníka. Predná náprava má dvojité priečne ramená a vzadu je viacprvkové zavesenie.
Automobil môže mať vo výbave najnovšie asistenčné systémy, ako napríklad: adaptívne predné svetlomety, parkovací asistent alebo vylepšený systém ESP. Multimediálny systém s Bluetooth a bezkľúčové nastupovanie so štartovaním spríjemnia každodenné jazdy.
MM, Fiat