Mercedes-Benz vyrába model Citan v kooperácii s automobilkou Renault. Pre modelový rok 2016 ho mierne upravili a dostal vylepšené motory a nové meno.
Najvýraznejšou zmenou je prechod všetkých motorov na emisnú normu Euro 6. Všetky pohonné jednotky tak spĺňajú najprísnejšiu európsku normu bez technológie SCR. Vodič tak nebude musieť dopĺňať močovinu AdBlue.
Motor so zdvihovým objemom 1,5 litra je k dispozícii v 3 výkonových verziách. Najslabšia má 55 kW (75 k), stredná 66 kW (90 k) a najsilnejšia ponúkne 81 kW (110 k). Krútiaci moment všetkých motorov stúpol o 20 Nm na hodnoty od 200 do 260 Nm.
K dispozícii je aj balík BlueEfficiency, ktorý obsahuje funkciu Start/Stop a spotrebu znižuje na 4,3 l/100 km. K dispozícii pre vodičov jazdiacich prevažne v mestách je aj verzia spaľujúca benzín. Verziu Citan 112 poháňa preplňovaný motor so zdvihovým objemom 1,2 litra.
Maximálny výkon 84 kW (114 k) zostal nezmenený ale v prípade novej funkcie overboost je krátkodobo k dispozícii krútiaci moment 205 Nm voči základným 175 Nm. Funkcia overboost je k dispozícii na rýchlostných stupňoch 2,3 a 4 a maximálne na 20 sekúnd.
To umožní ľahšie predbiehacie manévre a prispeje k bezpečnosti na ceste. Na želanie je dostupná dvojspojková prevodovka 6G-DCT. Táto prevodovka spája výhody manuálnej a automatickej prevodovky.
Novinkou je tiež zmena názvu z Citan Kombi na Citan Tourer. Zmenené prístroje v interiéri informujú vodiča pomocou grafiky typickej pre značku Mercedes-Benz. Verzia registrovaná ako osobné vozidlo je k dispozícii so strešným oknom nad prednými sedadlami.
Skriňová dodávka s novým dvojsedadlom má trojbodové bezpečnostné pásy a výškovo nastaviteľné opierky hlavy. Novinkou je špeciálne pre Citan vyvinutý navigačný systém vo formáte 1 DIN. Obsluhuje sa cez dotykovú obrazovku s rozlíšením 3,5 palca. Nová parkovacia kamera uľahčí parkovacie manévre a zvýši bezpečnosť na parkoviskách.
MM, Mercedes-Benz