BMW je športovo orientovaná automobilka, ktorá vyrábala výlučne automobily so zadným pohonom. Trh však v 80-tych rokoch začal volať po „bezpečnejšom“ type pohonu a tak BMW predstavilo prvý automobil s pohonom všetkých kolies.
Dnes už BMW vyrába automobily nielen so zadným pohonom, ale aj s pohonom všetkých kolies a od začiatku predaja radu 2 Active Tourer aj s pohonom prednej nápravy. V minulosti tomu tak vždy nebolo a prvý model s pohonom všetkých kolies prišiel na trh presne pred 30 rokmi.
Písal sa rok 1985 a na frankfurtskom autosalóne predstavilo BMW nezvyčajne vysoký sedan 325i Allrad modelového radu e30. Medzi skalnými fanúšikmi vyvolal otázky o potrebe pohonu 4×4 v športových modeloch BMW, ale s odstupom času je zrejmé, že to bol správny krok.
Novinka dokázala vynikať nielen na nespevnených cestách, ale bez pomoci stabilizačných systémov mala tiež lepšie výjazdy zo zákrut a ovládateľnosť na povrchoch s horšou adhéziou. Konkurencia v podobe Audi Quattro a Mercedesu-Benz 4Matic tak dostala nového protivníka.
BMW 325i Allrad rozdeľovalo krútiaci moment v pomere 37:63 v prospech zadnej nápravy. Automobil bol tak stále pretáčavý, ale trakcia na horších cestách mu pomáhala voči bežným verziám s pohonom zadnej nápravy.
Medzinápravový diferenciál fungoval na mechanickom princípe a nemal žiadnu elektroniku. V roku 1988 premenovali model na 325 iX a toto názvoslovie zostalo až do modelového radu e46. Novšie verzie už používali xDrive.
V roku 1991 predstavili pohon všetkých kolies tiež vo vyššej strednej triede s modelom 525 iX. BMW tu po prvýkrát použilo elektronicky riadenú spojku v medzinápravovom diferenciáli. Základné rozdelenie krútiaceho momentu bolo 36:64 a plynule sa menilo na základe jazdných podmienok.
Prvé SAV predstavili v roku 1999. BMW X5 bolo špeciálne vyvinuté pre trh Severnej Ameriky, kde sa doteraz vyrába. Krútiaci moment sa rozdeľoval v pomere 38:62 a pohonu pomáhali elektronické asistenčné systémy DSC (Dynamic Stability Control) a HDC (Hill Descent Control).
Systém xDrive s elektronickou lamelovou spojkou prišiel na trh v roku 2003 s modernizáciou modelu X5 a novinkou X3. Inteligentný pohon všetkých kolies začal prenikať do všetkých modelových tried od 1 až po 7.
V roku 2009 prišlo na trh BMW X6 s hybridným pohonom, ktoré určovalo trendy v technológiách. Novinky v podobe BMW X5 M a X6 M využívali po prvýkrát pohon všetkých kolies s technológiami M Performance.
Model i8 v roku 2014 predstavil nový typ pohonu všetkých kolies, zadné kolesá poháňa spaľovací motor a predné kolesá elektromotor. Najnovší model BMW X5 xDrive40e v sebe spája inteligentný pohon všetkých kolies a hybridný systém. Posledná generácia BMW 7 dostupná od októbra tohto roka tiež spolieha na úspechy pohonu xDrive.
MM, BMW