Mazda začala tento rok predávať novú generáciu modelu MX-5. Ľahký, obratný a perfektne ovládateľný automobil však na trhu nemusí zostať sám. Mazda totiž predstavila 2 nové štúdie.
Na prehliadke Sema Show v Las Vegas predstavila japonská automobilka nové koncepty, ktoré vychádzajú z modelu MX-5. Ľahký roadster MX-5 tak nemusí zostať v boji s konkurenciou sám. Mazda načrtla dostupné možnosti úpravy tejto novinky.
Zástupcovia automobilky predstavili 2 verzie, Spyder a Speedster. Každý model je jedinečný a posúva odkaz MX-5 do budúcnosti. Ľahké, zábavné a vodičsky orientované auto nemusí stáť veľa peňazí a môže mať len štvorvalcovú pohonnú jednotku.
Dizajnéri čerpali inšpiráciu z historických roadsterov Mazdy. Model Spyder má uzavretú kabínu a strieborný exteriér. Karbónový aerokit a otvory v prednom nárazníku naznačia športový potenciál vozidla.
Automobil stojí na diskoch Racing RS s priemerom 17 palcov, ktoré sú obuté do plášťov Yokohama s rozmerom 225/45 R17. Pohotovostná hmotnosť štúdie je len 1 043 kg. Sedadlá a výplne vo dverách majú čalúnenie z prírodnej kože.
Verzia Speedster je ešte viac „ultimátnejšia“ a do reálnej premávky menej vhodnejšia. Voči bežnej Mazde MX-5 jej chýba strecha a tak má nižšie položené ťažisko. Na mieste čelného skla je len veterný deflektor.
Kolesá Extreme Gram Lights majú obuté plášte Kumho s priemerom 225/50 R16. Žiadne veľké disky, ako je dnes v móde. Nastaviteľné pruženie dodala spoločnosť K&W. Pohotovostná hmotnosť Speedsteru je len 943 kg. Exteriér je lakovaný do farby Blue Ether.
Sedadlá majú karbónové doplnky a sú čalúnené kožou Alcantara. Obe vozidlá poháňa 2,0-litrový štvorvalec Skyactiv-G. Predné kotúče Brembo zastavujú štvorpiestikové strmene. Otázkou tak zostáva, či sa koncepty niekedy dostanú do sériovej podobe. Verzia Speedster by však mohla byť minimálne mimoriadne zaujímavá.
MM, Mazda