Etalón medzi pravými off-road modelmi, trieda G, prešla miernou modernizáciou. Spolu so zmenou názvoslovia konštruktéri zvýšili výkon všetkým pohonným jednotkám a do ponuky pridali nové edície.
Mercedes-Benz triedy G vyvinuli s cieľom zdolať všetky možné nástrahy na ceste aj mimo nej. Počas 35-ročnej histórie ho technici vylepšovali a pridávali aktuálne technické vymoženosti. Základná konštrukcia však zostala rovnaká.
Inováciám sa nevyhli motory. V súčasnosti sú na predaj verzie G 350 d, G 500, AMG G 63 a AMG G 65. Osemvalec v prípade verzie G 500 prešiel najvýraznejšou zmenou. Pohonná jednotka je obdobná ako tie, čo poháňajú Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63.
Maximálny výkon zvýšil svoju hodnotu voči predchodcovi o 25 kW (35 k) na súčasných 310 kW (422 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 610 Nm. Dvojica turbodúchadiel je umiestnená „vnútri“ motora medzi blokmi valcov.
Klzné plochy valcov v technológii Nanoslide sú tvrdšie voči vložkám valcov zo sivej liatiny. Kľuková skriňa vyrobená z hliníku zvyšuje pevnosť celého motora. Priame vstrekovanie benzínu využíva piezoelektrické vstrekovače.
Nový model G 500 zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy (predchodca za 6,1 sekundy). Priemernú spotrebu znížili z 14,9 l/100 km na 12,3 l/100 km. Nové zmeny dostali tiež najvýkonnejšie verzie AMG a vznetový jedinec.
Ten v modeli G 350 d má výkon 180 kW (245 k), čo predstavuje nárast o 25 kW (35 k). Krútiaci moment stúpol z 540 Nm na 600 Nm. Priemerná spotreba klesla z 11,2 l/100 km na 9,9 l/100 km a model zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,8 s.
Verzia AMG G 63 v súčasnosti disponuje výkonom 420 kW (571 k). To je nárast o 20 kW (27 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 760 Nm. Dvanásťvalcová verzia G 65 AMG je však absolútny vrchol ponuky.
Maximálny výkon 450 kW (612 k) zvýšili konštruktéri na 463 kW (630 k). Krútiaci moment zostal nezmenený a je elektronicky obmedzený na 1 000 Nm. Všetky verzie okrem AMG G 65 majú v sérii systém Start/Stop.
Do ponuky tiež pribudla limitovaná edícia AMG Edition 463. Je určená pre verzie AMG a prináša niektoré dizajnové odlišnosti. Vnútri nájdeme dvojfarebnú prístrojovú dosku, sedadlá v koži s designo bočnicami alebo ozdobné prvky v uhlíkovom štýle.
Pod vozidlom pribudla ochrana z nerezovej ocele. Model G 63 stojí na 21-palcových diskoch s dvojdielnym dizajnom a verzia G 65 na keramicky leštených diskoch. Priemer plášťov je 295/40 R21. Všetky nové verzie sú už aktuálne v predaji.
MM, Mercedes-Benz