Hybridná lokomotíva v továrni Audi

Každá automobilka sa snaží pri výrobe nových vozidiel využívať ekologické postupy. V továrni BMW jazdia elektrické nákladné automobily, Nissan recykluje vodu a využíva solárne články a Audi začalo používať hybridnú lokomotívu.

Továreň na nové vozidlá je obrovský komplex hál, ktoré sú pospájané cestami a železnicou traťou. Práve vnútropodniková železničná doprava je alternatívou k cestnej doprave a portálovým žeriavom. Preto ju automobilky často využívajú.

Audi však vo svojej továrni v Ingolstadte začala používať ekologickú verziu bežnej dieselovej lokomotívy. Hybridný pohon zabezpečí čistejšiu prevádzku s nižšou spotrebou a hlučnosťou lokomotívy.

Nová hybridná lokomotíva má maximálny výkon sústavy 735 kW (1 000 k). Táto novinka postupne nahradí bežne používané lokomotívy s diesel-generátorom. Cieľom automobilky je využitie logistiky na 100 %.

Podľa vedúceho železničnej vlečky v Audi, Johanna Schmida, ponúka práve železničná doprava energeticky úspornú a ekonomickejšiu variantu k cestnej doprave. Nová plug-in hybridná lokomotíva tak stanovuje nové štandardy v doprave.

Továreň v Ingolstadte využíva vo svojich priestoroch až 18 km železníc. Každý deň príde na hlavnú nákladnú stanicu v Ingolstadte 15 nákladných vlakov, ktoré privážajú tovar pre automobilku Audi. Nové modely Audi začínajú svoju cestu tiež po železnici.

V súčasnosti pracuje pre Audi v Ingolstadte 17 rušňovodičov. V budúcnosti plánujú rozširovanie železnice a tiež prijímanie nových zamestnancov. Každý deň vykoná jedna lokomotíva 75 posunovacích manévrov.

Priemerný časový fond je 3 800 hodín za rok. Novinka využíva čisto elektrický režim a až 2 hodiny dokáže jazdiť len na elektrinu. Akumulátory nabíjajú počas prestávok a využívajú tak bezemisnú prevádzku.

Hybridné lokomotívy sú výrazne tichšie voči bežne používaným typom a znížia emisie CO2 o polovicu. Každá lokomotíva v továrni v Ingolstadte ušetrí ročne minimálne 60 ton CO2. Je to ďalší krok Audi k vytvoreniu továrne s nulovou produkciou CO2.

MM, Audi

Audihybridná lokomotíva
Komentáre (0)
Pridať komentár