Má to ešte zmysel?

      Len pred pár dňami som čítal úvahu, v ktorej si autor v súvislosti s autosalónom vo Frankfurte kládol otázky typu, či majú autosalóny ešte zmysel. A vzápätí si odpovedal, že vlastne už nemajú, pretože sa z nich pomaly, ale isto vytráca moment prekvapenia spojený so slávnostným odhaľovaním noviniek. Iste, chápem niektoré autorove argumenty, keďže mnohé modely predstavili automobilky v predstihu. Väčšinu sme uverejnili aj v našom septembrovom vydaní Auto magazínu. No nemôžem súhlasiť s názorom, že autosalóny sú prežitok a že sú bez prekvapení. Ako moje argumenty uvádzam zopár ofi ciálnych čísel: na ploche 30 000 m² sa na 66. ročníku IAA Cars vo Frankfurte prezentovalo tisíc vystavovateľov zo 40 krajín, ktorí predstavili 130 noviniek z dielní všetkých relevantných svetových značiek. Presnejšie s výnimkou Volva, keďže čínski vlastníci sa rozhodli obsadiť iba autosalóny v Detroite, Ženeve a v Šanghaji.

Naši čitatelia možno nevedia, že na niektorých z predstavených noviniek už naši redaktori jazdili ešte skôr, ako sa s nimi stretli v hesenskej metropole na tomto najväčšom európskom automobilovom salóne. A napriek tomu sa do Frankfurtu tešili rovnako ako na každý autosalón. Aj tam totiž našli celý rad zaujímavých exemplárov, ktoré potešili každú motoristickú dušu.

No autosalóny nie sú určené iba odbornej verejnosti. Rovnako dôležití, ak nie najdôležitejší sú, prepáčte za výraz, bežní motoristickí nadšenci, ktorí neváhali prekonať často tisícky kilometrov, aby sa na vlastné oči presvedčili, čo sa v blízkej či vzdialenejšej budúcnosti v tejto mimoriadne populárnej sfére chystá. A nielen to. Mnohí z nich sa prišli jednoducho pokochať a nadýchať vône novučičkých áut, iní sa prišli inšpirovať či priamo si už vybrať auto svojich snov. Nazdávam sa, že práve toto je jeden z hlavných dôvodov, prečo sú autosalóny stále mimoriadne populárne. A to nielen tie najväčšie v zahraničí, ale aj tie oveľa skromnejšie u nás doma. Dôkazom bol aj nedávny nitriansky autosalón. Podľa ofi ciálnych štatistík prekročilo jeho brány za štyri dni viac ako 130 000 návštevníkov. Im zrejme nestačili obrázky z internetu. Oni si autá prišli pozrieť zblízka, chcú vyskúšať, ako padne do ruky volant, ako sa bude cítiť manželka na sedadle spolujazdca, akú značku, farbu a výbavu si zvoliť. A o vôni nového miláčika rodiny ani nehovorím. Uznajte – nie je to dosť dobrých a pádnych dôvodov organizovať takéto automobilové podujatie?

Ivan Mičko, vydavateľ


editoriálIvan Mičko
Komentáre (0)
Pridať komentár