Športové modely Audi RS sú známe pohonom quattro a vysokovýkonnými motormi. Prednedávnom sme priniesli informácie o verzii S8 Plus, ktorá dostala výkonnejší motor. Podobný scenár s prívlastkom Performance prináša model RS6 Avant a RS7 Sportback.
Audi S8 Plus bola druhým najvýkonnejším model Audi po superšporte R8. V súčasnosti to už neplatí a druhú priečku si verzia S8 Plus podelí s modelmi RS6 Avanat a RS7 Sportback Performance. S týmto prívlastkom ponúknu modely rovnaký výkon motora.
Vidlicový osemvalec 4,0 TFSI produkuje po modernizácii maximálny výkon 445 kW (605 k) a krútiaci moment 700 Nm. S funkciou overboost bude krátkodobo k dispozícii až 750 Nm, čo zlepší zrýchlenie a skráti čas potrebný na predbiehanie.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládnu obe novinky o 0,2 sekundy skôr, ako základné verzie. Rýchlosť 100 km/h s pevným štartom zvládnu za 3,7 sekundy a na 200 km/h zrýchlia za 12,1 sekundy. To je zlepšenie o 1,4 sekundy.
S voliteľným balíčkom bude maximálna rýchlosť 280 alebo 305 km/h. Priemerná spotreba však po úprave zostane na rovnakej úrovni. Model RS6 Avanat priemerne spotrebuje 9,6 a RS7 Sportback 9,5 l/100 km, čo zodpovedá hodnote emisií 223 a 221 g CO2 na km jazdy.
Audi pri úprave využila nový systém riadenia motora, zvýšenie plniaceho tlaku turbodúchadiel a zvýšenie maximálnych otáčok motora. Štandardná osemstupňová prevodovka Tiptronic bola pre vyšší výkon tiež upravená.
Pohon quattro v normálnom režime prerozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Na zadnej náprave je za príplatok dostupný športový diferenciál s aktívnym rozdelením krútiaceho momentu.
S adaptívnym pružením je svetlá výška nižšia voči bežným verziám o 20 mm. Ako alternatíva je v ponuke Audi Dynamic Ride Control s tlmičmi meniacimi tuhosť v závislosti na stave vozovky, štýlu jazdy a zvoleného režimu.
Automobily stoja na 21-palcových diskoch s plášťami 285/30 vo verzii RS6 Avant a 275/30 vo verzii RS7 Sportback. Športové sedadlá s výrazným bočným vedením a integrovanými opierkami hlavy zabezpečia prvotriedne držanie tela.
Čalúnenie sedadiel v kombinácii Alcantara/koža má kontrastné prešívanie. Model RS6 Avant Performance stojí v Nemecku 117 000 € a verzia RS7 Sportback začína na 121 700 €. Začiatok predaja je stanovený na tento mesiac.
MM, Audi