Vychovávanie vlastných zamestnancov podnikmi bolo v minulosti úplne bežné. Dnes sa k tomuto kroku spoločnosti len pomaly vracajú. Porsche je však novátorom a pre tento školský rok otvorilo nové tréningové centrum.
Porsche tréningové centrum bude slúžiť pre tohtoročných a budúcich študentov v nemeckom meste Zuffenhausene. Pre automobilky je vyučený zamestnanec ideálnym kandidátom na novú pozíciu.
Celková plocha nového centra je 14 000 m2 a ponúka miesto pre 500 stážistov a študentov z univerzity Baden Württemberg Cooperative State University. Nové školiace stredisko tak vytvára tie najlepšie podmienky pre prípravu budúcich mladých odborníkov.
Automobilka tiež postavila novú budovu pre ubytovanie študentov, do ktorej investovala 30 miliónov €. Od roku 2011 do 2014 sa zvýšil podiel nových zamestnancov z takýchto škôl v Porsche o 50 %. V súčasnosti pracuje pre automobilku viac ako 450 absolventov.
Odborná príprava mladých študentov je dôležitým pilierom v budovaní ich profesijného rastu. Generálny riaditeľ Porsche, Matthias Müller, prezradil, že výstavba podobných centier je jasným záväzkom automobilky v príprave mladých študentov do budúceho života.
Odborná príprava je tak kľúčovým faktorom pre konkurencieschopnosť ekonomiky každej automobilky. V posledných 3 rokoch sa tiež zvýšil podiel žien na učňovských školách z 5 na 27 %. O prácu v automobilke tak má záujem aj nežnejšie pohlavie.
Porsche v súčasnosti ponúka 10 rôznych technických a obchodných odborov. Štúdium v bakalárskych programoch oboznámi študentov s praxou a obchodnými znalosťami v automobilovom priemysle. Dôležitou súčasťou komplexu je tiež budova lakovne a logistiky, ktorá je dlhá 150 a široká 30 metrov. Študenti sa v týchto priestoroch zoznámia s lakovníckymi a logistickými postupmi.
Budova má tiež nové štandardy v oblasti energetickej účinnosti. Geotermálna energia uložená v zemi je vedená cez 110 betónových pilierov a použije sa na vykurovanie alebo chladenie. Tepelnú energiu z odpadového vzduchu využívajú na vykurovanie alebo chladenie čerstvého vzduchu.
Miera fluktácie zamestnancov Porsche v roku 2014 dosiahla len 0,61 %. To znamená vysokú obľubu automobilky ako zamestnávateľa. Podobným krokom sa toto číslo môže len znižovať.
MM, Porsche