O výkonnejšom športovom modeli najnovšej generácie Astry sme písali už pred premiérou novej Astry. Opel prezradil o novinke TCR bližšie informácie a dodal tiež nový obrazový materiál .
Novú Astru predstavili len nedávno na autosalóne vo Frankfurte. Upravený model TCR určený pre medzinárodné súťaže Touring Car Racing predstavili pred pár dňami. Astra TCR kombinuje moderné pretekárske technológie s účinnou bezpečnostnou technológiou.
To umožní pretekať napríklad na 24-hodinových pretekoch na okruhu Nürburgring s technicky nezmeneným vozidlom. Na pohon upraveného modelu je určený dvojlitrový preplňovaný zážihový motor s maximálnym výkonom 246 kW (330 k).
Maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 420 Nm. Pohotovostná hmotnosť vozidla je len 1 200 kg. Krútiaci moment sa prenáša na kolesá prednej nápravy cez pretekársku 6-stupňovú prevodovku s ovládacími prvkami na volante.
Na spomalenie slúžia 378 mm brzdové kotúče a 6-piestikové brzdové strmene na prednej náprave a 265 mm kotúče a 2-piestikové brzdové strmene na zadnej náprave. Podvozok s modernými technológiami je plne nastaviteľný .
Efektívna aerodynamika umožňuje nastaviť predný a zadný spojler. Elektronické systémy ABS a ESP sú však zakázané. Aby Opel nemusel robiť zmeny počas výroby automobilu, už v súčasnosti má Astra TCR 100-litrovú bezpečnostnú nádrž, ktorú FIA (medzinárodná automobilová asociácia) požaduje od roku 2017.
Pre Opel bol vždy zákazník na prvom mieste, čo preukázal na pretekoch cestovných vozidiel DTM a tiež na podujatí German Supertouring Championship (STW). Novinka umožňuje pre rôzne súťažné teamy meniť platformu a prispôsobiť sa požiadavkám jednotlivých zákazníkov.
Astru TCR vyvíjali v spolupráci s dlhoročným partnerom Kissling Motorsport. Prvé skúšky má už novinka za sebou. Obmedzený počet vozidiel bude dodaných zákazníkom od februára budúceho roka. Cena novinky je 95 000 € bez DPH.
MM, Opel