Po RCZ-Ra hravej 208 GTI 30th Anniversary bolo na čase oprieť sa do konkurencie na poli horúcich hatchbackov. Podobné autá mám veľmi rád a tak si myslím, že ich na trhu nikdy nie je dosť. Na nový Peugeot 308 GTi som bol teda veľmi zvedavý…
Na vymenovanie úprav, ktorými musela podstúpiť verzia 308 GT, aby si zaslúžila dostať do mena aj malé „i“, nám nestačí priestor. Spomeňme však najdôležitejšie – celkom nové tuhšie tlmiče, pružiny, uloženia, agresívna geometria podvozka, rozšírená stopa, samosvor Torsen, drobné aerodynamické zmeny a najmä famózny motor 1,6 THP známy z RCZ-R, ktorý tiež prešiel pár drobnými úpravami.
GTi nepúta príliš veľa pozornosti, ak ho nemáte práve v dvojfarebnej čierno-červenej kombinácii. Jeho rozšírený a znížený postoj v kombinácii s dvoma veľkými výfukmi trčiacimi zo zadného difúzora vyzerá vynikajúco, ale laik medzi ostatnými autami 308 GTI ľahko prehliadne. Podobný príbeh sa odohrá pri naštartovaní motora, ktorý naskočí rovnako ticho a poslušne, ako ktorýkoľvek iný. Žiaľ, ani zaradenie prvého prevodového stupňa…
Čo všetko sa redaktorovi Jurajovi Hrivnákovi páčilo a čo nie na horúcej novinke sa dočítate v Auto magazíne 11 / 2015.
Juraj Hrivnák (dk)