Nový Opel Astra: nízka hmotnosť je "trendy".

Opel už niekoľko mesiacov predstavuje najdôležitejšie zmeny novej Astry voči jej predchodkyni. Novinka nezvýšila hmotnosť, naopak – znížila ju a v niektorých prípadoch aj o niekoľko sto kilogramov.

Pre splnenie stále sa sprísňujúcich emisných kvót a hodnôt spotreby potrebujú výrobcovia investovať viac peňazí do vývoja pohonných jednotiek. Inou cestou je zníženie hmotnosti a s tým spojená nižšia spotreba a emisie CO2.

To je prípad novej Astry. Niežeby konštruktéri nevyvíjali nové pohonné jednotky. Nižšia pohotovostná hmotnosť však dokázala znížiť priemernú spotrebu a emisie a tiež dodať do ponuky malý 1,0-litrový zážihový motor.

Najvýraznejšie zníženie hmotnosti je v niektorý variantoch až 200 kg. V každom prípade však znížila nová Astra pohotovostnú hmotnosť voči predchodkyni o minimálne 120 kg. Karoséria má nižšiu hmotnosť v priemere o 20 %. V reči čísel je to od 280 do 357 kg.

Ďalších 50 kg ušetrili konštruktéri pri návrhu podvozku. Vysokopevnostná oceľ nahradila bežne používanú oceľ. Podvozok tiež nie je plne zakrytý čo ušetrilo ďalšie kg na hmotnosti. Výfukový systém ušetril 4,5 kg, menšie kolesá a pneumatiky ušetrili ďalších 11,5 kg. Brzdy sú menšie a tiež šetria na hmotnosti.

Pohonné jednotky majú nižšiu hmotnosť voči starším motorom. Novinka 1,4 Ecotec s turbodúchadlom má hliníkový blok motora, ktorý má o 10 kg nižšiu hmotnosť voči predchodcovi. Opel Astra s najmenším motorom 1,0 a prevodovkou Easytronic spotrebuje 4,2 l/100 km a vyprodukuje 96 g CO2 na km jazdy. Trojvalcový motor pritom vyvinie 77 kW (105 k) a dodá automobilu postačujúce jazdné vlastnosti.

MM, Opel

AstraOpel
Komentáre (0)
Pridať komentár