BMW 3.0 CSL Hommage R

BMW je automobilka s tradíciou výroby športových vozidiel. Ako pripomenutie úspešného modelu 3.0 CSL zo sedemdesiatych rokov vyrobilo BMW koncept s názvom 3.0 CSL Hommage R.

Predstavenie konceptu sa konalo na podujatí Concours d´Elegance v Pebble Beach, na ktorom predstavili tiež niektoré výnimočné modely z minulosti. Svetová premiéra konceptu bola aj oslavou štyridsiatych narodenín BMW v Severnej Amerike.

V roku 1975 založilo BMW prvú pobočku na druhom kontinente. V tom istom roku debutoval team BMW Motorsport na pretekoch IMSA s vozidlom 3.0 CSL. Po niekoľkých týždňoch prišli prvé víťazstvá v 12-hodinových pretekoch v Sebringu.

Biele BMW 3.0 CSL vyhralo v prvý rok pôsobenia pohár konštruktérov a porazilo tak všetkých konkurentov. Tento automobil bol vstupenkou BMW do severoamerického pretekárskeho šialenstva a tiež vstupenkou na nový kontinent.

Koncept BMW 3.0 CSL Hommage R prichádza s odkazom z minulosti. Konštruktéri mysleli pri návrhu automobilu na vodiča. V zornom poli je umiestnený head-up displej, ktorý informuje vodiča o dôležitých informáciách o vozidle.

Jazdec sa tak môže sústrediť na cestu a pritom vnímať dôležité údaje. Dizajnéri tiež navrhli nový typ pretekárskej kombinézy, ktorá vyjadruje spojenie medzi ním a vozidlom. Ak vodič drží oboma rukami volant, lemy v rukávoch zobrazujú údaje zo stĺpika volantu ponad ruky na priezor.

Bočná časť škrupinových sedadiel z uhlíkových vlákien kopíruje anatómiu vodiča. Torzná pevnosť sedadiel je zvýšená použitím uhlíkových vlákien. Šesťbodové bezpečnostné pásy zabezpečia prvotriedne držanie tela.

V interiéri sú iba nevyhnutné prvky, ktoré sú potrebné pre jazdu. Automobil zostáva verný ľahkej konštrukcii. Drevo je v interiéri použité iba na prístrojovej doske a to len pre spomienku na pôvodný model 3.0 CSL.

Na tomto drevenom paneli je zobrazený profil trate, na ktorej pôvodný model po prvýkrát zvíťazil. Vodič má k dispozícii len dva vetracie otvory po bokoch stĺpika volantu, ktoré privádzajú čerstvý vzduch s teplotou okolia. Klimatizácia absentuje.

V exteriéri dominujú veterné deflektory, oblúky kolies a zadné spojlery. Použitie farby inklinuje k pôvodnej verzii 3.0 CSL z roku 1975. V prednej časti sú svetlomety s technológiou LED a laserom.

Písmeno X, ktoré je viditeľné v svetlometoch, oddeľuje jednotlivé svetelné režimy a pripomína prelepenie svetlometov páskou z vytrvalostných pretekov v minulosti. Predný podnárazník je vyrobený z uhlíkových vlákien.

Bočný pohľad prezradí predĺženú kapotu a dlhý rázvor kolies. Metalizovaná farba Briliant White dodáva povrchu lesklý nádych. Kolesá s priemerom 21 palcov sú lakované v matnej zlatej farbe s čiernym vnútornými časťami.

V zadnej časti je cez celú siluetu vozidla natiahnutý pás svetiel z LED. Dvojitý difúzor z uhlíkových vlákien a mohutný zadný spojler dodávajú vozidlu dynamický štýl. Rozšírenie v oblasti zadných kolies pripomína model z roku 1975.

MM, BMW

3.0 CSL Hommage RBMW
Komentáre (0)
Pridať komentár