Po zmene názvu pre výkonné kupé z mníchova, z modelu M3 kupé na M4, prichádza po necelom roku od uvedenia na trh ešte výkonnejšia verzia. Zatiaľ ako štúdia, no neskôr sa môže dostať do sériovej výroby.
BMW M4 predávajú vo verzii kupé a kabriolet len rok a automobilka už predstavila výkonnejšiu verziu, konkurujúcu novému Mercedesu-Benz C kupé. Automobil má byť určený na jazdu na cestách, ale najmä na špeciálne pretekárske trate.
Spoločnosť BMW Motorsport GmbH bola založená v roku 1972 automobilkou BMW pre úpravu svojich vozidiel. Oddelenie M vytvorilo v minulosti niekoľko jedinečných vozidiel, ako napríklad: superšport BMW M1, motor s turbodúchadlom pre Formulu 1 alebo najúspešnejší pretekársky cestný automobil BMW M3 triedy A.
Nový koncept BMW M4 GTS má v tejto tradícii pokračovať a posunúť zaužívané tradície na novú úroveň. Model M4 je nasledovníkom slávnych verzií M3, ako napríklad: M3 Evolution (1988), M3 Sport Evolution (1990), M3 GT (1995), M3 CSL (2003), M3 GTS (2010) a M3 CRT (2011).
Spoločným znakom všetkých uvedených modelov je málo vyrobených kusov a ľahká konštrukcia spojená s vysokovýkonným motorom. Týmto štýlom sa uberá tiež novinka M4 GTS, zatiaľ len v štádiu štúdie.
BMW M4 GTS prichádza s niekoľkými novinkami. Používa napríklad inovatívne vstrekovanie vody do spaľovacieho priestoru, ktoré zvýši výkon a krútiaci moment. Tento systém využíva tiež verzia BMW M4 MotoGP Safety Car.
Automobil je primárne určený na pretekárske okruhy. Dokazuje to manuálne nastaviteľný predný podnárazník a zadné krídlo. Obe využívajú uhlíkovú konštrukciu pre nižšiu hmotnosť. Predná kapota je vyrobená z materiálu CFRP (plast vystužený uhlíkovými vláknami).
Exteriérová farba Frozen Dark Grey Metallic s predným splitterom vo farbe Acid orange dodáva vozidlu športovejší dizajn. Disky v štýle 666 M majú vpredu rozmer 19 a vzadu 20 palcov. Plášte dodala spoločnosť Michelin s novinkou Sport Cup 2.
Vstrekovanie vody je inovatívnym riešením, ktoré využíva už pretekárska verzia M4 MotoGP Safety Car. Odparujúca sa voda preberá energiu z okolia a ochladzuje spaľovací priestor. Motor s preplňovaním tak umožňuje zvýšiť plniaci tlak turbodúchadla.
Táto technológia zvyšuje výkon a zároveň znižuje teplotné zaťaženie niektorých komponentov. Zvyšuje sa tým životnosť motora. Konštruktéri tiež zlepšili chladiaci systém, ktorý obsahuje chladiaci okruh pre prevodovku, chladiaci okruh s vysokou a nízkou teplotou a vlastný chladiaci okruh pre turbodúchadlo s elektrickým čerpadlom.
Novinkou je tiež použitie zadných svetlometov s technológiou OLED. Sú to diódy emitujúce organické svetlo. Ide o celoplošné osvetlenie. To je výhoda voči LED osvetleniu, ktoré svieti len bodovo. Inštalačná výška len 1,4 mm umožní dizajnérov vymyslieť nové tvary svetlometov. BMW použije v budúcnosti túto technológiu aj do denných svetlometov.
MM, BMW