Úplne nová Kia Optima

Na medzinárodnom autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom sa 15. septembra 2015 predstaví širokej verejnosti úplne nová Kia Optima v európskej špecifikácii.

Kia Optima štvrtej generácie, ktorá sa začne v celej Európe predávať vo štvrtom kvartáli 2015, sa môže popýšiť novým moderným zovňajškom, pôsobivým dizajnom interiéru, ktorý teraz ponúka viac priestoru pre všetkých cestujúcich, množstvom nových technológií a širokým sortimentom výkonných a hospodárnych pohonných jednotiek.Nový model ponúka vyššiu kultivovanosť, pohodlnejšie odpruženie a lepšiu ovládateľnosť oproti predchádzajúcemu modelu, pričom si zachováva športovú tvár, ktorá model Kia Optima posunula na jeden z najpredávanejších modelov Kia.

     

Pokrokový dizajn na úrovni svetovej špičky

Nová Kia Optima si síce zachováva atletický charakter, vďaka ktorému si tento model získal takú popularitu, ale súčasne sa dizajnéri rozhodli pre odvážny krok vpred s cieľom pritiahnuť zákazníkov hľadajúcich niečo nové. Pod dohľadom Petra Schreyera, prezidenta a hlavného dizajnéra spoločnosti Kia Motors, tak vznikla úplne nová Optima s ešte sebavedomejším vzhľadom než kedykoľvek predtým, s modernými povrchovými detailmi, ostrými líniami a jemnými zlomami na karosérii a pretiahnutejšou siluetou.

Pri návrhu exteriéru úplne novej Kia Optima sa dizajnéri snažili o maximálnu funkčnosť a športový charakter pri minimálnom zväčšení dĺžky, výšky a šírky karosérie. Rázvor náprav sa predĺžil o 10 mm na 2 805 mm a celková dĺžka vozidla narástla tiež o 10 mm na 4 855 mm. Nový model je o 25 mm širší (1 860 mm) a o 10 mm vyšší (1 465 mm).Tieto zmeny umožnili vytvoriť priestrannejší a pohodlnejší interiér s väčším priestorom nad hlavami cestujúcich, väčšou šírkou v úrovni pliec, väčším priestorom pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách a objemnejším batožinovým priestorom.

Vďaka tomuto atraktívnemu novému dizajnu je Kia Optima štvrtej generácie najaerodynamickejším modelom v segmente, o čom svedčí koeficient odporu Cd, znížený z 0,3 na 0,29. Úplne nová Optima bude v Európe k dispozícii v deviatich farbách karosérie a zákazníci si budú môcť vybrať z ponuky 16- až 18-palcových zliatinových diskov kolies.

Ponuka verzií úplne nového modelu Kia Optima sa v budúcnosti rozšíri o novú karosársku verziu, inšpirovanú konceptom Kia Sportspace, predstavenom na Ženevskom medzinárodnom autosalóne na jar 2015.

       

Nový, zušľachtený interiér s modernejším dizajnom a vyššou kvalitou

Interiér úplne novej Kia Optima, inšpirovaný súčasným globálnym sortimentom modelov Kia, je teraz ešte luxusnejší a viac podriadený potrebám vodiča než kedykoľvek predtým, pričom obsahuje prvky a technológie typické pre vozidlá o triedu vyššie.V novom priestore pre cestujúcich, vyrobenom so starostlivým dôrazom na detail, je viditeľný najväčší posun vpred v rámci zmien na novom modeli.

Kvalita materiálov v interiéri je citeľne vyššia než v predchádzajúcom modeli. Oveľa viac plôch je pokrytých mäkkými materiálmi a potiahnutých textilom a kožou v prírodných odtieňoch. Vkusné kovové ozdobné detaily na rôznych miestach kabíny umocňujú pocit vyššej kvality interiéru a vďaka rozsiahlejšej aplikácii zvukovoizolačných materiálov je prostredie interiéru kultivovanejšie než kedykoľvek predtým.

Prístrojová doska je rozdelená na hornú, „zobrazovaciu“ zónu a dolnú, „ovládaciu“ zónu, vďaka čomu vodič nemusí spúšťať zrak z cesty, aby videl dôležité informácie na displejoch. Stredový panel prístrojovej dosky je natočený k vodičovi v uhle 8,5 stupňa. Jeho horná „zobrazovacia“ zóna obsahuje novú 8,0-palcovú dotykovú obrazovku informačno-zábavného systému a dolná „ovládacia“ zóna obsahuje tlačidlá – ktorých je menej než v predchádzajúcej Optime – na ovládanie rôznych interiérových funkcií nezahrnutých do ovládacieho rozhrania na dotykovej obrazovke.

Nový, zušľachtený interiér, ponúkajúci viac priestoru pre každého cestujúceho

Predĺženie rázvoru o 10 mm a prepracovanie tvaru sedadiel prinieslo cestujúcim na zadných sedadlách o 25 mm viac priestoru na nohy.Rozšírením karosérie získali všetci cestujúci viac priestoru v úrovni pliec (o 20 mm vpredu a 17 mm vzadu) a vďaka dlhšej a vyššej streche majú cestujúci na každom sedadle aj viac priestoru nad hlavou (+5 mm vpredu a +15 mm vzadu).

Cestujúci na komfortných zadných sedadlách majú k dispozícii vlastné vyhrievanie. Ak im pri relaxovaní prekáža ostré svetlo, môžu si okno zastrieť vyťahovacou roletkou, zabudovanou do obloženia zadných dverí. Objem batožinového priestoru narástol z 505 na 510 litrov (VDA), pričom k väčšej praktickosti prispieva aj úložný priestor pod podlahou a širší nakladací otvor.

O 50 % pevnejšia karoséria a nové technológie aktívnej bezpečnosti

Úplne nová Kia Optima má karosériu s jedinečnou konštrukciou, ktorá obsahuje väčší podiel vysokopevnostných materiálov. Výsledkom je ešte vyššia úroveň bezpečnosti pri nehode. Vylepšenia sa však netýkajú len pasívnej bezpečnosti. Nový model dostal do výbavy aj množstvo sofistikovaných prvkov aktívnej bezpečnosti a autonómnych technológií, pričom počas celého vývoja nového modelu zohľadňovali konštruktéri vytýčený cieľ – zisk piatich hviezdičiek v hodnotení bezpečnosti Euro NCAP.

Pasívna bezpečnosť cestujúcich sa zvýšila aj tým, že celkový počet airbagov stúpol na sedem. Úplne nová Kia Optima bude mať v štandardnej výbave čelný airbag vodiča, kolenný airbag vodiča, čelný airbag spolujazdca, dva predné bočné airbagy a dva bočné hlavové airbagy. K celkovej bezpečnosti a vysokým hodnoteniam v globálne uznávaných testoch bezpečnosti určite prispeje aj arzenál nových technológií, ktorých úlohou je zabraňovať nehodám, alebo aspoň zmierňovať ich následky.

Štandardom je systém riadenia stability vozidla (Kia VSM), ktorý zaisťuje stabilitu počas brzdenia a zatáčania tým, že v prípade zistenia straty priľnavosti kolies zasahuje do činnosti elektronického stabilizačného systému (ESC) a elektrického posilňovača riadenia.

 

Voliteľná výbava úplne novej Kia Optima bude v závislosti od krajiny predaja obsahovať širokú ponuku aktívnych technológií na predchádzanie nehodám. Konkrétne pôjde o tieto technológie:

  • moderný inteligentný tempomat (SCC), ktorý regulovaním rýchlosti jazdy dokáže automaticky udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúcich vozidiel
  • systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB)*, ktorý pomocou radaru s dlhým dosahom zisťuje potenciálne nebezpečenstvo zrážky s iným vozidlom alebo chodcom a pomáha zastaviť vozidlo s cieľom zabrániť zrážke
  • systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LKAS), ktorý monitoruje polohu vozidla voči vodorovným čiaram vymedzujúcim jazdné pruhy, a ak vozidlo začne opúšťať jazdný pruh bez toho, aby vodič dal znamenie smerovými svetlami, automaticky zasiahne proti vybočeniu
  • asistent diaľkových svetiel (HBA), ktorý automaticky reguluje dosah svetlometov s ohľadom na prítomnosť iných vozidiel a aktuálne podmienky na ceste
  • funkcia upozorňovania na rýchlostné obmedzenia (SLIF), ktorá pomocou kamier dokáže zaregistrovať príslušné dopravné značky a zobraziť ich na združenom prístroji pred vodičom
  • systém detekcie objektov v tzv. slepom uhle (BSD), ktorý rozsvecuje výstražnú kontrolku v spätnom zrkadle, ak sa v tomto uhle nachádza iné vozidlo
  • funkcia upozorňovania na križujúce vozidlá vzadu (RCTA), ktorá upozorňuje na iné vozidlá pohybujúce sa za vozidlom pri cúvaní z parkovacieho miesta

 

Systém AEB v úplne novom modeli Kia Optima je v tomto segmente európskeho automobilového trhu jedinečný tým, že obsahuje nielen krátkodosahový radar, ale aj radar s väčším dosahom, ktorý je schopný zachytiť automobily a chodcov v oveľa väčšej vzdialenosti a pri vyššej rýchlosti, než mnohí konkurenti.Krátkodosahový „mestský“ radar pomáha vodičovi predchádzať čelným zrážkam, alebo aspoň zmierniť ich následky, pri rýchlostiach do 50 km/h, kým radar s väčším dosahom umožňuje reagovať na prekážky pri rýchlosti od 30 do 80 km/h. Úlohou funkcie detekcie chodcov, ktorá je súčasťou systému AEB, je identifikovať chodcov pri jazde rýchlosťou do 60 km/h a znižovať riziko zrážky.

Celkovo vyššia kultivovanosť vďaka zníženiu hlučnosti, prenosu vibrácií a rázov

Medzi nové prvky, ktoré najvýznamnejšou mierou prispeli k potlačeniu hluku, vibrácií a nárazov, patria veľkoplošný podlahový kryt a účinnejšie okenné tesnenia. Oba tieto prvky prispeli k zníženiu aerodynamického hluku o 2 % a súčasne, vďaka zlepšeniu aerodynamiky, pomohli znížiť aj spotrebu paliva. Vďaka zosilnenej izolácii v prístrojovej doske sa znížil prenos hluku motora do kabíny približne o 4 %, k čomu prispelo aj všeobecné zlepšenie akustickej kultivovanosti väčšiny motorov v ponuke. Predná aj zadná náprava majú väčšie silentbloky priečneho nosníka, ktoré účinnejšie tlmia hluk prenášaný z vozovky cez kolesá a súčasne tlmia vibrácie prenášané cez podlahu a volant.

Vláčnejšie odpruženie, agilnejšie jazdné vlastnosti a príplatkový elektronicky riadený systém zavesenia kolies

Vďaka ľahšej a tuhšej konštrukcii podvozka môže systém zavesenia kolies lepšie filtrovať vibrácie a nárazy, vznikajúce pri jazde po nerovnostiach. Navyše rôznymi vylepšeniami sa konštruktérom podarilo dosiahnuť spojenie vyššej agilnosti s komfortnejším odpružením.

Konštruktéri posunuli body upevnenia prednej aj zadnej nápravy viac do rohov vozidla, vďaka čomu dokáže systém plne nezávislého zavesenia všetkých štyroch kolies lepšie odpružiť nerovnosti na ceste. Predná náprava je teraz v záujme zvýšenia priečnej tuhosti upevnená pomocou štyroch silentblokov namiesto dvoch a zoznam zmien na prednej náprave uzatvárajú robustnejšie ložiská kolies. Výsledkom sú presnejšie reakcie na pohyby volantu, lepšia trakčná schopnosť v zákrutách a skrátenie času potrebného na ustálenie podvozka po prejazde cez väčšiu nerovnosť na ceste.

Úplne nová Optima je vybavená novým elektrickým posilňovačom riadenia, napojeným na hrebeňovú tyč riadenia (R-MDPS), ktorý sa štandardne montuje do vozidiel pre Európu s 1,7-litrovým motorom CRDi. Keďže je elektromotor napojený priamo na hrebeňovú tyč riadenia, a nie na stĺpik volantu, posilňovač R-MDPS poskytuje vodičovi lepší pocit z riadenia a zaisťuje rýchlejšie, lineárnejšie reakcie na pohyby volantu – predovšetkým v okolí strednej polohy. Výsledkom tohto vylepšenia v systéme riadenia je precíznejšia ovládateľnosť, vďaka ktorej nová Kia Optima patrí medzi najagilnejšie vozidlá v segmente D.

Pri kúpe vozidla si zákazníci môžu za príplatok objednať elektronicky riadený systém zavesenia kolies s vnútornými ventilmi (ECS), exkluzívne vyladený pre úplne novú Kia Optimu tak, aby splnil predstavy európskych vodičov o ideálnej kombinácii odpruženia a ovládateľnosti. Systém ECS reguluje charakter pruženia pomocou vnútorných ventilov v každom zo štyroch tlmičov, pričom zohľadňuje informácie zo senzora preťaženia v riadiacej jednotke motora a dvoch senzorov preťaženia zabudovaných do predných kolies. Pomocou týchto senzorov systém ECS vyhodnocuje pokyny vodiča, teda pohyby volantu a polohu plynového pedálu a sleduje stav cesty, aby mohol náležite zvýšiť alebo znížiť tuhosť pruženia podľa toho, či vodič požaduje športovejšie alebo komfortnejšie nastavenie – k dispozícii sú režimy „sport“ a „normal“. Systém dokáže individuálne regulovať tlmiacu silu na jednotlivých kolesách rýchlejšie než kedykoľvek predtým. Systém ECS bude od uvedenia modelu na trh k dispozícii pre vozidlá s 1,7-litrovým vznetovým motorom CRDi.

Nové technológie vrátane balíka Kia Connected Services a bezdrôtového dobíjania telefónu

Nová Kia Optima ponúka v premiére niekoľko nových a moderných palubných technológií, zameraných na zvýšenie úžitkovej hodnoty, komfortu a praktickosti.Tieto nové technológie zaraďujú novú Kia Optima medzi najmodernejšie vybavené automobily strednej triedy.

V strede prístrojovej dosky sa nachádza najnovší audiovizuálny a navigačný systém Kia AVN s modernejším vzhľadom. Tento informačno-zábavný systém so satelitnou navigáciou môže v niektorých európskych krajinách obsahovať ako prídavnú funkciu aj digitálny rozhlasový prijímač v pásme DAB a zákazníci si môžu vybrať verziu so 7,0-palcovou alebo 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou.

Významnou súčasťou systému AVN je nový balík funkcií Kia Connected Services, ponúkajúci vodičovi množstvo aktuálnych informácií dôležitých pri vedení vozidla. S týmito novými sieťovými funkciami, poskytovanými spoločnosťou TomTom, môže vodič prijímať najnovšie dopravné hlásenia, informácie o kamerových rýchlostných radaroch, využívať miestne vyhľadávanie a sledovať predpovede počasia. Balíček Kia Connected Services, poskytujúci užitočné informácie v reálnom čase, zvyšuje bezpečnosť aj komfort a spríjemní každú jazdu. V Európe bude systém k dispozícii bezplatne sedem rokov od zakúpenia vozidla.

Informačno-zábavný systém s dotykovou obrazovkou je štandardne prepojený so šesťreproduktorovým audiosystémom. Ako voliteľný prvok výbavy je k dispozícii aj výkonný, 590-wattový systém Harman Kardon Premium Sound s desiatimi reproduktormi, externým zosilňovačom a technológiou Clari-Fi na obnovenie kvality zvuku pri prehrávaní súborov vo formáte MP3. S týmto novým príplatkovým systémom priestorového zvuku Harman Kardon si budú môcť milovníci hudby premeniť interiér svojej novej Kia Optima na súkromnú koncertnú sieň.

Ako vôbec prvý automobil strednej triedy bude nová Kia Optima k dispozícii s novou bezdrôtovou nabíjačkou mobilných zariadení, čím uspokojí čoraz väčší záujem zákazníkov – predovšetkým v tejto triede – po nových technických vymoženostiach.

Úplne nová Kia Optima má navyše (podľa úrovne výbavy) dva dobíjacie USB konektory.

V závislosti od krajiny predaja bude súčasťou výbavy tiež systém „Around-View Monitor“ so štyrmi kamerami, ktorý na dotykovej obrazovke zobrazuje vozidlo z vtáčej perspektívy, čím pomáha vodičovi pri parkovaní, ďalej systém inteligentného parkovacieho asistenta (SPAS), ktorý dokáže automaticky zaparkovať vozidlo na pozdĺžne alebo kolmé parkovacie miesto a pomáha vodičovi vyjsť z parkovacieho miesta, a svetlomety s dynamickým prisvecovaním do zákrut, ktoré smerujú lúč svetla podľa pohybov volantu, čím zaisťujú lepšiu viditeľnosť a zvyšujú bezpečnosť pri jazde v noci.

Široká ponuka zážihových a vylepšených vznetových motorov, neskôr aj plug-in hybrid verzia

Úplne nová Optima bude mať po uvedení do predaja v Európe, naplánovanom koncom tohto roka, k dispozícii niekoľko pohonných jednotiek, ktoré sú rovnako výkonné, ako aj hospodárne. Všetky ponúkané motory, prenášajúce hnaciu silu na predné kolesá, spĺňajú vďaka čistejším emisiám najnovšiu emisnú normu Euro 6.

Zmodernizovaný 1,7-litrový vznetový motor CRDi by sa mal po spustení predaja nachádzať pod kapotou väčšiny vozidiel predaných v Európe. Tento motor, prevzatý z predchádzajúceho modelu, prešiel kvôli použitiu v úplne novej Optime množstvom úprav, ktorých výsledkom je zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu a zníženie emisií.

Vylepšený 1,7-litrový vznetový motor, teraz dosahujúci výkon 141 koní (predtým 136 k) a krútiaci moment 340 Nm (predtým 325 Nm), ponúka viaceré zlepšenia, čo sa týka rýchlosti reakcií, krútiaceho momentu v nízkych otáčkach, hospodárnosti a prenosu hluku, vibrácií a nárazov do kabíny. Modernizácia priniesla aj výrazné zníženie emisií CO2, ktoré klesli o 14 % na hodnotu 110 g/km (s manuálnou prevodovkou a technológiou Štart / Stop).

Úplne nová Kia Optima je tiež k dispozícii s 2,0-litrovým motorom CVVL, bez zmeny prevzatým z predchádzajúceho modelu. Tento motor využíva technológiu plynule meniteľného zdvihu ventilov, vďaka ktorej dokáže s ľahkosťou vyvinúť výkon 163 koní a ochotne reagovať na zošliapnutie plynového pedála.

Spoločnosť Kia Motors v súčasnosti pracuje na vývoji niekoľkých typov motorov, ktorý v roku 2016 vyústi do uvedenia vysoko hospodárnej verzie Kia Optima s pohonom typu plug-in hybrid, ako aj prvého vysokovýkonného sedanu od spoločnosti Kia Motors Europe.

Nižšie emisie s novou, vyspelou 7-stupňovou prevodovkou DCT

Úplne nová Kia Optima ponúka novú, vyspelú sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku DCT, nedávno uvedenú v modernizovanom modeli Kia cee’d. K dispozícii bude výhradne v kombinácii s najpopulárnejším 1,7-litrovým vznetovým motorom CRDi.Nová prevodovka je schopná prenášať vyšší krútiaci moment turbodieselového motora a je navrhnutá tak, aby vodičom umožnila vychutnať si športovejšiu jazdu s rýchlym radením prevodových stupňov.

Vodiči, ktorí sa pri kúpe vozidla rozhodnú pre novú prevodovku DCT, získajú výhodu rýchlejšieho preraďovania prevodových stupňov a nižších prevádzkových nákladov v porovnaní s tradičnými automatickými prevodovkami. Vozidlo vybavené prevodovkou DCT a 1,7-litrovým motorom CRDi dosahuje úroveň emisií 116 g/km, čo je o 40 g/km menej než v prípade predchádzajúcej generácie modelu Kia Optima so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Táto o 25 % znížená hodnota emisií CO2 predstavuje najnižšiu hodnotu medzi súčasnými automobilmi strednej triedy so vznetovým motorom a automatickou prevodovkou.

1,7-litrový motor CRDi je k dispozícii aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a 2,0-litrový motor CVVL možno skombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Úplne nová Kia Optima sa začne v celej Európe predávať v poslednom štvrťroku 2015, samozrejme s jedinečnou zárukou Kia, štandardne platnou počas prvých 7 rokov alebo 150 000 km.Úplne nová Kia Optima sa pre európsky trh bude vyrábať v juhokórejskej výrobnej prevádzke Hwasung.

Kia, dk

FrankfurtKiaOptima
Komentáre (0)
Pridať komentár