Porsche 959 bolo jedinečné vozidlo. Automobilka si to uvedomuje a pri príležitosti 30. narodenín zorganizovala oslavu na okruhu Nürburgring počas podujatia AVD-Oldtimer Grand Prix.
Na podujatí privítali zástupcovia automobilky tiež modely Carrera GT alebo 918 Spyder. Najcennejším automobilom bolo Porsche 919 Hybrid, ktoré zvíťazilo v 24-hodinových pretekov v Le Mans.
Na stretnutí pomáhali vyškolení pracovníci z tímu Porsche Classic. Táto spoločnosť má v súčasnosti v ponuke viac ako 52 000 originálnych náhradných dielov na staršie vozidlá. Pre majiteľov starších modelov Porsche je to významný partner.
Model 959 začal schádzať z výrobných liniek pred 30 rokmi. Super športové vozidlo debutovalo ako najrýchlejší automobil na svete s obmedzenou výrobou len 292 kusov. V súčasnosti sú preto tieto konkrétne automobily vyhľadávaným artiklom pre zberateľov a reštaurátorov.
Na pohon slúžil 2,85-litrový plochý šesťvalec, ktorý pomocou preplňovania produkoval maximálny výkon 330 kW (450 k). Motor bol prepojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou umiestnenou vzadu (trans-axle).
Pohon všetkých kolies zabezpečil vozidlu nadpriemerné jazdné vlastnosti. Tento systém bol už testovaný vo víťaznom vozidle Porsche 953 na rallye Paríž-Dakar v roku 1984. Na podujatí vystavovali víťazný exemplár 959 z rallye Paríž-Dakar z roku 1986 a tiež jeden z prvých vyrobených kusov.
Oddelenie Porsche Classic, ktoré podáva pomocnú ruku pri reštaurovaní starých modelov, založil priamo výrobca automobilov. V súčasnosti prevádzkuje sieť vyše 100 obchodných zástupcov a každoročne vyvíja nové diely pre staršie vozidlá.
MM, Porsche