Nový motor v ponuke Audi Q7 prichádza s novým prívlastkom, extrémne nízkou “papierovou” spotrebou a nižším výkonom voči pôvodnej pohonnej jednotke.
Predaj Audi Q7 sa začal len prednedávnom a do ponuky už pribudla ďalšia motorizácia. Na začiatku produkcie bola Q7 v ponuke len s dvojicou motorov, tretí v poradí prichádza úsporný vznetový šesťvalec.
Nová pohonná jednotka je tiež najlacnejšou verziou v ponuke Q7 a tvorí vstupnú bránu do sveta veľkého SUV. Základná cena je stanovená na 58 tisíc €. Konštruktéri upravili pôvodný vznetový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 litra a znížili mu výkon aj priemernú spotrebu.
Maximálny výkon vrcholí hodnotou 160 kW (218 k) a krútiaci moment 500 Nm je dostupný v rozmedzí od 1 250 do 3 000 ot./min. Podľa automobilky má novinka priemernú spotrebu len 5,5 l/100 km, čo zodpovedá hodnote emisií CO2 144 g/km.
Priemerná spotreba v reálnych podmienkach bude vyššia voči papierovej hodnote, stále však bude nižšia voči silnejšej pohonnej jednotke. V ponuke je tiež verzia 3,0 TDI s výkonom 200 kW (272 k) a zážihový šesťvalec 3,0 TFSI s výkonom 245 kW (333 k).
S najslabším motorom zrýchli Q7 z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 216 km/h. Konštruktéri upravili v motore riadiacu jednotku, vodné čerpadlo, olejový chladič, ale aj spaľovací priestor valcov.
MM, Audi