Hyundai experimentuje s alternatívnym pohonom v podobe palivových článkov. Model ix35 Fuel Cell prekonal rekord v prejdenej vzdialenosti za jeden deň.
Automobilky prekonávajú svoje rekordy v spotrebe paliva a iných disciplínach. Hyundai sa rozhodol prekonať rekord v prejdenej vzdialenosti za 24 hodín s netradičným pohonom: automobilom s vodíkovými článkami.
Model ix35 Fuel Cell využíva na pohon vodík. Dvaja vodiči, Arnt-Goran Hartvig (športový vedec) a Marius Bornstein (fyzik), prešli vzdialenosť 2 383 km za 24 hodín. Celý deň cestovali po cestách v Nemecku a neprodukovali pritom žiadne emisie CO2.
Na dosiahnutie tohto rekordu potrebovali nórski vodiči minimálne 2 vodíkové stanice na dopnenie paliva. Počas 24 hodín prechádzali tou istou trasou medzi Berlínom a Hamburgom toľkokrát, koľko im to dopravná situácia dovolila.
Vodíkové čerpacie stanice tak využili iba dve, Vatenfall v Hamburgu a Shell Sachsendamm v Berlíne. Načerpanie vodíka zabralo vodičom vždy maximálne 3 minúty. Tento čas je obdobný, ako tankovanie bežného paliva.
Obaja vodiči súhlasili s nainštalovaním kamery GoPro a ich cestu tak bolo možné sledovať na youtube. Cesta viedla cez mestá, rýchlostné komunikácie a diaľnice. Hyundai ix35 Fuel Cell tak preukázal jeho všestranné využitie na každodenné dochádzanie do práce a za zábavou.
Model ix35 Fuel Cell však už v minulom roku dosiahol jeden rekord. Dvaja vodiči dokázali prejsť bez natankovania vodíka trasu dlhú 700 km. Na celej trase z Oslo do Monaka však museli využiť služby niekoľkých čerpacích staníc.
Hyundai ix35 Fuel Cell je najdostupnejšie vozidlo s palivovými článkami a predáva sa už v 11 európskych krajinách. Na pohon slúži elektrický motor s výkonom 100 kW (136 k) a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h. Bez natankovania dokáže prejsť 600 km a z výfuku vychádza prakticky len vodná para.
MM, Hyundai