Automobilový trh v Číne už niekoľko rokov rastie. Každá značka sa snaží na tomto trhu presadiť a výnimkou nie je ani Škoda. Od začiatku vstupu na čínsky trh tam už dokázala predať vyše 1,5 milióna vozidiel.
Prvé automobily Škoda prišli na trh v Číne v roku 2007. Odvtedy si získali popularitu a Škoda tam predala viac ako 1,5 milióna vozidiel. Ďalší rast predaja očakáva automobilka s novými modelmi Fabia a Superb.
Práve Superb vstupuje na trh v Číne na jeseň tohto roka. Cieľom je získať záujem nových zákazníkov. Ročné predaje vozidiel Škoda v Číne každoročne stúpali a v minulom roku dosiahli 281 400 predaných kusov.
To zodpovedá takmer jednej štvrtine celkových predajov Škody na celom svete. V prvom polroku 2015 dodala automobilka v Číne 138 300 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 5,8 %. Od roku 2010 je pre značku Škoda najväčším trhom práve Čína.
Automobilka spolupracuje v Číne s Volkswagen Group China a lokálnym partnerom Shanghai Volkswagen. V roku 2014 rozšírila automobilka ponuku modelov na 6. V Číne sú tak k dispozícii vozidlá Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a od jesene nový Superb.
Nová vlajková loď Škoda Auto, model Superb, bude schádzať z výrobných pásov v juhočínskej továrni SVW Ning-po. Ďalšie továrne, kde vyrábajú automobily Škoda v Číne, sú v An-tchingu a I-čengu. Značka bude naďalej rozširovať svoju paletu modelov pre lepšie predajné výsledky v Číne.
MM, Škoda