Tatra 607 bola prvým a zostal jediným československým monopostom postaveným podľa vtedy platných špecifikácií pre monoposty Grand Prix (od r. 1954 Formula 1).
V n.p. Tatra Kopřivnice vyrobili 2 kusy v roku 1950 (typ T-607) a ďalšie 2 kusy v roku 1953 (typ T-607/2). Je viac než náhoda, že tento stvárnený odkaz umu a zručnosti našich predkov sa zachoval.
Pohonný agregát
Motor: vidlicový štvordobý zážihový osemvalec OHV, zdvihový objem 2545 cm3, výkon 128 kW/175 k – 147 kW/200 k pri 7500 – 8000 1/min, chladený vzduchom, ktorý je namiesto ventilátorov strhávaný kinetickou energiou výfukových plynov – tzv. ejekčný účinok. Absencia ventilátorov zvyšuje výkon motora o 15 kW/20 k. Jedinou nevýhodou je veľká hlučnost.
Československý rekordér
Takmer pred 62 rokmi dňa 16. októbra 1953 vytvoril na trati Valašské Meziříčí – Hranice s týmto monopostom A. Veřmiřovský československý národný rekord automobilov československej výroby, keďdosiahol priemernú rýchlosť na letmom kilometri oboma smermi 207,972 km/h. Rekord nebol dodnes oficiálne prekonaný.
BSR (šr)