Každá automobilka po vývoji nového motora ponúkne túto novinku do viacerých modelových radov. Výnimku netvorí ani Lexus: nový preplňovaný zážihový štvorvalec bude poháňať aj model RC.
Lexus RC 200t je štvrtým Lexusom v poradí, ktorý dostal na pohon tento celohliníkový preplňovaný štvorvalec. S už oznámeným modelom RC 300h s hybridnou technológiou príde novinka na trh v Európe na konci tohto roka.
Motor má hmotnosť 160 kg a priame vstrekovanie benzínu. Variabilné časovanie ventilov zabezpečí nižšiu spotrebu a lepšiu akceleráciu v nízkych otáčkach. Hlava valcov má integrované výfukové potrubie.
Pohonná jednotka produkuje maximálny výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Model RC 200t tak zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h.
Priemerná spotreba podľa výrobcu neprekročí 7,2 l/100 km. To zodpovedá hodnote emisií CO2 na úrovni 166 g/km. Motor kombinuje vysokotlakové priame a nízkotlakové nepriame vstrekovanie benzínu.
Hlava valcov s integrovanými výfukovými zvodmi umožní rýchlejšie zohriatie chladiacej kvapaliny na prevádzkovú teplotu. Výfukové a sacie ventily majú variabilné časovanie, ktoré umožňuje prevádzkovať motor v bežnom Ottovom a úspornom Atkinsonovom cykle.
Pohonná jednotka je prepojená s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá bola pôvodne vyvinutá pre model RC F. Riadiaca jednotka dokáže meniť prevodové stupne podľa priečneho a pozdĺžneho zrýchlenia a G snímačov. Pri prudkom brzdení podradí a pri výjazde zo zákruty nepreradí na vyšší rýchlostný stupeň.
Automobil je vybavený režimom voľby pohonu, ktorý ponúka 4 jazdné režimy: Snow, Eco, Normal, Sport a v prípade verzie F Sport režim Sport S. Zadný diferenciál Torsen s obmedzeným preklzom zaručí športovejšie naladenie vozidla.
Systém adaptívneho pruženia AVS umožní meniť tlmenie v rôznych režimoch. Vozidlo môže stáť na 17-, 18- alebo 19-palcových diskoch. Verzia F Sport kombinuje 19-palcové disky so špecifickými dizajnovými prvkami.
MM, Lexus