Honda predstavila nový subkompact triedy SUV, model HR-V. Vynovené kompaktné SUV s génmi MPV zabojuje o priazeň zákazníkov s novými pohonnými jednotkami a omladeným dizajnom.
Predchodca HR-V sa vyrábal od roku 1999 do 2006. Netradičný dizajn neoslovil veľa zákazníkov a preto výrobu ukončili. Honda však nezahodila plány a pokračuje so znovuobjavením názvu HR-V.
Honda HR-V v sebe spája kategóriu SUV a malého kupé. Automobilka predpokladá, že až 70 % nových zákazníkov prejde na novinku z automobilov segmentu MPV a C. Novinka okúzli športovým dojmom zo všetkých strán.
Predné svetlomety spája veľká mriežka chladiča s centrálnym logom. V spodnej časti nárazníka je podnárazník, ktorý bude častým terčom kamienkov a padnutých konárov. Predné svetlomety majú integrované denné LED svietenie.
Automobil bude dostupný v 4 metalizovaných a 3 perleťových odtieňoch. Výhradne pre model HR-V ponúka výrobca farbu Ruse Black a Morpho Blue. Pod vozidlom budú 3 kryty pre lepšiu aerodynamiku (pod motorom, prevodovkou a zadnou podlahou).
Dynamická línia je viditeľná tiež z bočného profilu. Kľučky zadných dvier sú integrované do C-stĺpika. Zadné svetlá v podobe ležatého otočeného písmena L zvýrazňujú vysokú stavbu vozidla. V krídle nad zadným oknom je integrované tretie brzdové svetlo.
V interiéri budú mať cestujúci pocit bezpečia. Honda prezentuje, že voči sedanu budú sedieť o približne 100 mm vyššie. Palivová nádrž má svoje miesto pod prednými sedadlami. Pod tými zadnými je tak nové úložné miesto.
Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40. Po ich sklopení vznikne priestor dlhý 1 845 mm. Batožinový priestor má kapacitu 470 l, po sklopení zadných sedadiel 1 533 l. V interiéri pribudne elektronická parkovacia brzda, 7-palcový dotykový displej a panoramatické strešné okno.
Zábavný systém Honda Connect využíva služby Androidu. Dotykový displej zobrazuje tiež údaje o vozidle. V sérii bude k dispozícii 5-palcový farebný displej. Navigácia umožní zobraziť 3D budovy a nájsť ekologické trasy.
Na začiatku predaja budú k dispozícii 2 pohonné jednotky. Zážihový 1,5-litrový štvorvalec ponúkne 96 kW (130 k) a krútiaci moment 155 Nm pri 4 600 ot./min. V sérii spolupracuje so 6-stupňovým manuálom, za príplatok je k dispozícii variátor.
Vznetovú verziu poháňa 1,6-litrový motor s maximálnym výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 300 Nm pri 2 000 ot./min. K dispozícii je výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Priemerná spotreba vznetovej verzie je 4,0 l/100 km, zážihový variant spotrebuje od 5,2 do 5,6 l/100 km. Automobil bude stáť na 16- alebo 17-palcových diskoch. Celková dĺžka novej Hondy je 4 294 mm, šírka 2 019 mm a výška 1 605 mm. Rázvor náprav je 2 610 mm.
MM, Honda