Automobilka BMW už vyše 20 rokov experimentuje s vodíkovým pohonom. V súčasnosti nemá žiadny automobil, ktorý by využíval tento druh paliva. V Mníchove však otvorili novú vodíkovú čerpaciu stanicu.
Otvorenie novej čerpacej stanice tak dopĺňa projekt európskej „HyFive“, ktorý zahŕňa mestá Stuttgart, Mníchov, Innsbruck a Bolsano. Nový druh paliva môže byť v budúcnosti práve tým najpoužívanejším.
Čerpacia stanica je prevádzkovaná spoločnosťou Total. Ide o prvú verejnú čerpaciu stanicu na vodík na svete, kde 2 čerpadlá vydávajú vodík cez 2 rôzne čerpacie technológie. Prvý typ je technológia skladovania vodíka pod tlakom 700 bar (CGH2). Tento druh je už v prevádzke.
Druhý typ je komprimované skladovanie vodíka (CCH2). Túto technológiu vyvinulo BMW a vodík sa uchováva vo vozidle pri nízkej teplote a tlaku 350 bar. Takýto typ skladovania vodíka umožní využiť úložný priestor až o 50 % efektívnejšie voči prvej technológii a zvýšiť tak dojazd na 500 km.
Po testoch tak prichádza tento typ čerpacej stanice do reálnej prevádzky. Po hodinách v laboratóriách budú viditeľné výsledky tiež v reálnom svete. Čerpacia stanica ponúka doplnenie paliva za menej ako 5 minút.
Je to porovnateľný čas ako tankovanie benzínu alebo nafty. Automobily s týmto palivom jazdia bez emisií a tiež v súčasnosti môže BMW ponúknuť vozidlo s dojazdom až 500 km. Práve vozidlá s palivovými článkami budú v budúcnosti alternatívou na dlhé trasy.
V dlhodobom horizonte sa palivové články stanú súčasťou BMW EfficientDynamic. Úspechom zavedenia vodíkových vozidiel je otvorenie nových čerpacích staníc. BMW predpokladá, že na trhoch v Japonsku, USA (Kalifornia) a Európe bude vytvorená vodíková infraštruktúra do roku 2020.
V Európe však narážajú automobilky na problém medzinárodnej infraštruktúry. BMW preto aktívne rozširuje v tejto problematike svoje odborné znalosti. Úspechom je tiež spolupráca s významnými partnermi. BMW preto spolupracuje so spoločnosťou Total.
MM, BMW