Najnovší Opel Astra ešte oficiálne ani nepredstavili a Opel už predstavil novú pohonnú jednotku, ktorá bude dostupná práve v novej Astre. Motor bude spaľovať benzín a bude dostupný v dvoch výkonových variantoch.
Nový motor má názov Ecotec Direct Injection Turbo. Svoju svetovú premiéru bude mať práve v novom Opli Astra na medzinárodnom autosalóne vo nemeckom Frankfurte. Celohliníkový motor má podobný základ ako trojvalcový 1,0 liter z Adama a Corsy.
V ponuke bude v dvoch výkonových variantoch. Slabší dosiahne maximum 92 kW (125 k), silnejší poskytne 110 kW (150 k). Maximálny krútiaci moment silnejšie verzie bude 245 Nm v rozmedzí 2 000 až 3 500 ot./min.
Motory budú spĺňať emisnú normu Euro 6 a budú mať systém start/stop. Priemerná spotreba oboch pohonných jednotiek bude podľa automobilky 4,9 l/100 km. Nový motor môže nahradiť pohonné jednotky do zdvihového objemu 2,0 litra.
Nový motor patrí do ofenzívy Opla priniesť na trh 17 nových motorov do roku 2018. Konštruktéri venovali veľkú pozornosť hluku pohonnej jednotky a vibráciám. Olejová vaňa je rozdelená na dve časti, integrované výfukové zvody do hlavy valcov sú izolované a rozvodová reťaz je upravená pre najnižšiu úroveň hluku.
Motor bude znižovať tiež pohotovostnú hmotnosť automobilov. Hliníkový blok váži menej ako 10 kg. Kľukový hriadeľ je dutý a olejové čerpadlo pracuje s dvomi úrovňami tlaku. Novinka je konštruovaná na olej s viskozitou 5W-30.
Novinka podľa Opla patrí do rodiny motorov sledujúcich trend “rightsizing”, teda dokonalá pohonná jednotka s rovnováhou medzi efektivitou a nízkym zdvihovým objemom.
Nový motor sa už vyrába v maďarskej továrni Szentgotthard. Práve táto pohonná jednotka zišla z výrobných pásov s poradovým číslom 8 000 000. Nový turbomotor tak začal písať novú éru preplňovaných jednotiek Opel.
MM, Opel