Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo sa po niekoľkých rokoch od ukončenia predaja modelu 159 opäť vráti do segmentu strednej triedy. Alfa Romeo Giulia má niekoľko výnimočných vlastností, ktoré môžu presvedčiť nového zákazníka pre kúpu novinky.

Alfa Romeo vyrábala aj veľké a luxusné sedany. Modely 164 alebo 166 však nepatrili k etalónom spoľahlivosti. Stredná trieda s reprezentantmi 156 a 159 bola na tom so spoľahlivosťou lepšie, no na konkurenciu to stále nestačilo.

Taliansky výrobca sa tak potichu vytratil z trhu a bez oznámenia ukončil výrobu modelu 159. Po dlhých rokoch však nastala zmena a nová Giulia je pripravená zabojovať o priazeň zákazníkov. Nemecká konkurencia v podobe Audi A4, BMW 3 a Mercedes-Benz C tak bude mať nového konkurenta.

Modely 156 a 159 boli považované za konkurenciu práve pre BMW 3 pre vynikajúce jazdné vlastnosti. Nevýhodou však bol pohon prednej nápravy. Novinka preto prichádza s motorom vpredu a pohonom zadnej nápravy.

Automobil predstavili v múzeu Alfa Romeo v Arese neďaleko Milána. Premiéra sa uskutočnila pri príležitosti 105. výročia automobilky. Značka Alfa (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) bola založená 24. júna 1910.

Automobil prezrádza jasné proporcie vozidiel Alfa Romeo. Predný chladiaci otvor v tvare trojuholníka, úzke predné svetlomety a evidenčné číslo umiestnené na boku predného nárazníka, to sú neprehliadnuteľné znaky novej Alfy.

Vozidlo má mať podľa automobilky perfektné rozloženie hmotnosti 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu. Alfa Romeo Giulia má tiež krátky predný a zadný previs. Bočná línia prezradí športový charakter.

V interiéri nájdeme stredový panel natočený na vodiča alebo ergonomické ovládacie prvky. Novinka bude mať vo výbave nové asistenčné systémy a bohatú sériovú výbavu. Otázkou tak zostáva len kvalita spracovania.

Automobilka nezverejnila presné pohonné jednotky. S najväčšou pravdepodobnosťou tak na pohon budú slúžiť známe jednotky z modelu Giulietta alebo 4C. Vznetové verzie budú zastupovať motory JTD. Najsilnejšou pohonnou jednotkou bude preplňovaný šesťvalec z dielne Ferrari.

Maximálny výkon bude oscilovať hodnotou 375 kW (510 k). Automobilka prezradila zrýchlenie z 0 na 100 km/h, ktoré prebehne za 3,9 sekundy. Na prednej náprave bude použité dvojité lichobežníkové zavesenie kolies.

Elektromechanický systém bŕzd umožní skrátiť brzdnú dráhu na najkratšiu vzdialenosť. Aktívne spojlery znižujú hodnotu súčiniteľu odporu vzduchu cx. Systém DNA zmení naladenie vozidla podľa voľby vodiča (Dynamic, Natural, Advanced, Efficient a Racing).

Pri najvýkonnejšom motore bude pomer výkonu k hmotnosti nižší ako 3 kg na 1 k. Úspechom bude nízka pohotovostná hmotnosť. Hnací hriadeľ, kapota a strecha budú z uhlíkových vlákien. Motor, časti brzdového systému a odpruženie bude z hliníka. Sedadlá budú mať rám tiež z hliníka.

MM, Alfa Romeo

Alfa RomeoGiulia
Komentáre (0)
Pridať komentár