Organizácia J.D.Power zverejnila výsledky štúdia kvality nových automobilov pre rok 2015.
Spoločnosť Kia Motors nedávno v Severnej Amerike dosiahla ďalší historický míľnik: organizácia J.D. Power vo svojej štúdii kvality nových automobilov (Initial Quality Study – IQS) pre rok 2015 zaradila značku Kia na druhé miesto v rámci celého automobilového priemyslu. Skóre automobilky v štúdii IQS sa oproti doposiaľ najlepšiemu výsledku z roku 2014 zlepšilo o 20 %, a tak sa táto stále rastúca značka rýchle vyšplhala o štyri priečky na celkovo druhé miesto medzi 33 automobilovými značkami a vôbec najvyššie medzi všetkými neprémiovými značkami.
Na vzostupe značky Kia majú podiel výsledky dvoch najlepšie predávaných modelov Kia Soul a Kia Sorento, stojacich na vrchole triedy, pričom ďalšie modely ako Rio, Optima, Cadenza, Sportage a Sedona / Grand Carnival sa zaradili vo svojich kategóriách do trojice najlepšie hodnotených automobilov.
Predaj automobilov značky Kia sa v USA za posledných šesť rokov viac ako zdvojnásobil a to najmä v dôsledku výrazných investícii do trhu. Postupne sa značka šplhala aj v ročnom hodnotení štúdie IQS organizácie J.D. Power. V roku 2012 získal model Soul prvé miesto v kategórii kompaktných viacúčelových automobilov a o rok neskôr sa Kia prebojovala do desiatky celkovo najlepších, keď Kia Soul a Kia Sportage získali v príslušných kategóriách najvyššie ohodnotenie.
Kia sa v roku 2014 umiestnila na šiestej priečke v rámci celého automobilového priemyslu. Výrobná prevádzka Kia Motors vo West Pointe v americkom štáte Georgia (Kia Motors Manufacturing Georgia), kam automobilka investovala 1,1 mld. USD, produkuje modely Kia Sorento a Kia Optima – a práve tento závod dosiahol v roku 2015 v uvedenej štúdii historicky vôbec najvyššie ocenenie za kvalitu medzi výrobnými prevádzkami v regióne Severnej a Južnej Ameriky. Závod v Gwangju na domácom kórejskom trhu, kde sa vyrába model Soul, bol zaradený na prvé miesto v rámci regiónov Ázie a Oceánie.
Každoročná štúdia IQS organizácie J.D. Power tento rok už 29-krát analyzovala odpovede majiteľov automobilov z 26 automobilových segmentov. Výsledky štúdie IQS vychádzajú z reakcií majiteľov vozidiel, ktorí hodnotia pôžitok z jazdy, jazdné vlastnosti, ako aj širokú škálu problémov súvisiacich s kvalitou počas prvých 90 dní po zakúpení vozidla.
KIA, DK