Porsche ukončilo výrobu modelu 918 Spyder.

Revolučný automobil Porsche 918 Spyder nedávno prestal schádzať z výrobnej linky. Po 21 mesiacoch ukončili výrobu  kúskom s poradovým číslom 918. S najväčšou pravdepodobnosťou preto teraz začne rásť cena tohto jedinečného automobilu.

Porsche modelom 918 Spyder vstúpilo do netradičného segmentu. Plug-in hybridná technológia bola pre automobilku úplnou novinkou. Športový koncept debutoval v roku 2010 na autosalóne v Ženeve.

Uvedenie na trh bolo však pomalšie, automobil sa začal predávať až na konci roka 2013. Model 918 Spyder bol pokračovateľom série superšportov z dielne Porsche: 904 Carrera GTS, 959, 911 GT1 a Carrera GT1.

Porsche experimentovalo s rôznymi superšportmi už v skorších rokoch. V roku 1963 vytvorili polymérový a oceľový monokok pre model 904 Carrera GTS. Bol to prvý superšport z dielne Porsche, ktorý vydláždil chodník pre ďalšie modely.

Model 959 v roku 1986 priniesol do segmentu superšportov elektronické riadenie všetkých kolies. V roku 2003 debutovala Carrera GT, ktorá mala monokok z uhlíkových vlákien. Model 918 Spyder tak pokračoval v tejto tradícii.

       

Vysokovýkonný spaľovací motor a dva elektromotory umožňujú výnimočné pružné zrýchlenia a jazdné vlastnosti. Automobil sa stal predzvesťou budúcnosti pohonu pretekárskych vozidiel na pretekoch v Le Mans.

Model 918 Spyder dosiahol aj rekord na okruhu Nürburgring. V septembri 2013 prešiel trať za  6 minút a 57 sekúnd. Ide o najrýchlejší čas so sériovými pneumatikami pre sériové vozidlá. Doteraz tento čas nikto neprekonal.

Porsche tiež zdôrazňuje hospodárnosť modelu. V prípade využitia plne nabitých batérii je možné prejsť prvých 100 km so spotrebou 3,0 l/100 km. Porsche tiež vyrábalo model so špeciálnymi prístrojmi. Celá montážna časť prebiehala s bezdrôtovými nástrojmi. Nové takzvané nožnice umožňovali implementáciu 140 kg vysokonapäťového akumulátora.

MM, Porsche

 

918 SpyderPorsche
Komentáre (0)
Pridať komentár