Vlajková loď Toyoty pre Európu, model Avensis, chce novou verziou motivovať lepší predaj. Doterajšia generácia bola na trhu od roku 2008.
Toyota Avensis bola po prvýkrát predstavená v roku 1997. Druhá generácia prišla na trh v roku 2003. Toyota už stihla dodať európskym zákazníkom vyše 1,7 milióna kusov modelu Avensis. Medzi zákazníkmi je veľmi obľúbený, o čom svedčia aj dobré výsledky v testoch spoľahlivosti a obľúbenosti.
Sedan aj kombi boli mierne modifikované a získali dynamickejšie línie. Rozšírenie o 40 mm prinesie viac miesta v interiéri. Logo Toyota je vsadené do chrómovej mriežky chladiča, ktorá je spojená s prednými svetlometmi.
Tie môžu mať po novom LED nielen pre denné svietenie, ale aj pre tlmené a diaľkové svetlá. Predný nárazník je mohutnejší a vizuálne vozidlo rozširuje. K dispozícii sú nové dizajnové disky s priemerom 17 a 18 palcov.
Zadné svetlomety využívajú svetlovodivé trubice s LED zdrojom svetla. V interiéri pribudol 4,2-palcový TFT displej medzi otáčkomerom a rýchlomerom. V strede palubnej dosky dominuje 8-palcový dotykový displej.
Nové vzory sedadiel ponúkajú kombináciu látky a Alcantary. Odpružené sedadlo bolo prepracované na zníženie únavy vodiča na dlhých cestách. Toyota tiež dáva do pozornosti v novom modeli zníženie hluku a vibrácii.
Nové a silnejšie materiály poskytnú lepšiu zvukovú izoláciu v interiéri. Pre vznetové varianty doplnili zvukovú izoláciu tiež do podvozkových častí. Všetky tlmiace materiály sú hrubšie a do predných blatníkov je vložená nová polyuretánová pena.
Automobil bude v ponuke v 4 výbavách: základná, Mid, Mid+ a najvyššia dostupná. Úroveň Mid dostane 4,2-palcový displej medzi budíkmi, verzia Mid+ bude mať navyše LED svetlomety a kožený interiér.
K dispozícii sú tiež nové pohonné jednotky. Vznetové verzie budú 2: 1,6 D4-D a 2,0 D4-D. Slabší motor vyprodukuje 82 kW (112 k) a 270 Nm v rozmedzí 1 750 až 2 250 ot./min. Automobil s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h.
Priemerná spotreba bude 4,2 l/100 km. Silnejšia pohonná jednotka so zdvihovým objemom 2,0 litra poskytne 105 kW (143 k) a krútiaci moment 320 Nm v rozsahu 1 750 až 2 500 ot./min. Avensis s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a maximálna rýchlosť bude 200 km/h.
Spolu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne priemernú spotrebu 4,5 l/100 km. Obe pohonné jednotky využívajú spoločné technologické prvky. Systém HVCC upravuje vôle ventilov v závislosti od otáčok, rýchlosti a zaťaženia motora.
Pre lepšie rozloženie tepla využívajú motory priečny prietok chladiacej kvapaliny. Motory majú niektoré časti z ľahších materiálov, čo tiež prispieva k opotrebeniu prednej nápravy a zníženiu spotreby paliva.
Zážihové pohonné jednotky budú na výber 3. Motory Valvematic budú mať zdvihový objem 1,6, 1,8 a 2,0 litra. Najslabší motor má výkon 97 kW (132 k) a krútiaci moment 160 Nm. Avensis s týmto motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 200 km/h.
Priemerná spotreba bude 6,1 l/100 km. Pohonná jednotka 1,8 Valvematic ponúkne 108 kW (147 k) a krútiaci moment 180 Nm. Maximálna rýchlosť bude 200 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 9,4 sekundy.
Najsilnejší motor so zdvihovým objemom 2,0 litra bude kombinovaný len s prevodovkou CVT. Maximálny výkon bude 112 kW (152 k) a krútiaci moment 189 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h bude 10 sekúnd a maximálna rýchlosť 205 km/h. Priemerná spotreba bude medzi 6,1 až 6,9 l/100 km.
Systémy Valvematic a VVT-i boli optimalizované, čím konštruktéri dosiahli zníženie mechanických strát a zlepšenie spotreby. Chladiaci systém upravili pomocou nového termostatu a optimalizovaného ventilátora chladiča.
Predná náprava využíva zavesenie McPherson. Vzadu nájdeme dvojité lichobežníkové zavesenie. Zadné zavesenie bolo naladené na lepší komfort. Elektrický posilňovač riadenia má teraz presnejšiu neutrálnu polohu.
Nový Avensis môže mať tiež najnovšie asistenčné systémy. Predkolízny systém funguje v rýchlosti od 10 do 80 km/h. Systém vozidlo pribrzdí alebo v nižších rýchlostiach úplne zastaví. K dispozícii je tiež asistent pred vybočením z pruhu, asistent diaľkových svetiel alebo asistent v rozpoznávaní dopravných značiek.
MM, Toyota