Medzinárodným motorom roka 2015 je trojvalec z dielne BMW
Každoročné udeľovanie cien za najlepší motor roka tento rok vyhrala automobilka BMW. Po rokoch kraľovania litrového motora EcoBoost z dielne Fordu putovala prvá cena do Mníchova.
Anketa Engine of the Year prebieha každoročne už od roku 1999. Značka BMW je od začiatku súťaže veľmi úspešná a každoročne získava niekoľko ocenení. Od roku 1999 už zaznamenala mníchovská automobilka 66 víťazstiev v rôznych kategóriách.
Tento rok získalo BMW spolu 4 víťazstvá v rôznych kategóriách. Od roku 2007 víťazí BMW aj vďaka novej technológii Efficient Dynamics. S ňou sú nové pohonné jednotky ešte úspornejšie a efektívnejšie voči predchodcom.
Prvá kategória, v ktorej dominoval motor BMW, je „Najlepší nový motor roka“. Trojvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a modulárnou koncepciou dokáže vyvinúť 170 kW (231 k). Spolu s elektromotorom v modeli i8 s výkonom 91 kW (131 k) umožnia zrýchliť automobilu z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.
V kategórii do 1,0 litra zvíťazil motor Ford. Túto kategóriu vyhral už štvrtýkrát po sebe. Zaujímavosťou je tretie miesto dvojvalca BMW so zdvihovým objemom 0,6 l, ktorý slúži na predĺženie dojazdu elektromobilu i3.
V kategórii od 1,0 do 1,4 litra vyhral trojvalec so zdvihovým objemom 1,2 litra od PSA. Ďalšie miesta získal motor 1,4 TSI od Volkswagenu v rôznych výkonových naladeniach. Kategórii od 1,4 do 1,8 litra kraľuje trojvalec od BMW.
V kategórii od 1,8 do 2,0 litra dominoval motor Mercedes-AMG so zdvihovým objemom 2,0 litra a výkonom 268 kW (360 k). Kategóriu od 2,0 do 2,5 litra ovládol päťvalec 2,5 TFSI od automobilky Audi.
V kategórii od 2,5 do 3,0 litra vavríny získal už po niekoľkýkrát radový šesťvalec od BMW. Tento rok to bola pohonná jednotka z BMW M3/M4, ktorá dosahuje maximálny výkon 321 kW (431 k). V kategórii od 3,0 do 4,0 litra to bol motor od McLaren so zdvihovým objemom 3,8 litra.
Kategóriu nad 4,0 litra ovládlo Ferrari s dvoma motormi na prvom a druhom mieste. Prvé miesto získal vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 4,5 litra (získal tiež prvenstvo v kategórii športový motor roka) a druhé miesto vidlicový dvanásťvalec so zdvihovým objemom 6,3 litra.
V kategórii zelený motor ocenili pohonný systém od Tesly. BMW ovládlo tiež kategóriu „Nový motor“ s trojvalcom 1,5 litra.
Porota zložená zo 65 motoristických novinárov z 31 krajín udeľovala ceny počas výstavy Engine Expo v nemeckom Štutgarte 17. júna.
MM, BMW