Trieda C je naďalej modelom s najväčším objemom predaja v portfóliu značky Mercedes-Benz.
Od uvedenia Triedy C na trh v roku 1982 expedovala značka Mercedes-Benz zákazníkom už vyše osem miliónov sedanov a kombi tohto konštrukčného radu. Len z aktuálneho piateho radu predala značka od uvedenia na trh v roku 2014 viac ako 250 000 sedanov a modelov kombi. Trieda C tak zostáva modelom s najväčším objemom predaja v portfóliu značky Mercedes-Benz.
História úspechu Triedy C sa začala v roku 1982, keď Mercedes-Benz oslavoval uvedenie typu 190 ako vozidla strednej triedy. Keďže vtedy predstavoval najmenšie vozidlo v palete modelov značky Mercedes-Benz, rýchlo získal prezývku „Baby Benz“. V máji 1993 bolo uvedené prvé vozidlo pod označením Trieda C. Mercedes-Benz nevstúpil na panenskú zem len po technologickej stránke, ale aj rozšírením tvarov karosérie: modelom kombi v roku 1996 predstavil podnik prvé športové kombi v strednej triede. V roku 2000 zaviedol Mercedes-Benz v novom konštrukčnom rade Triedy C úplne nový variant karosérie: športové kupé. So štvrtou generáciou Triedy C, ktorá prišla na trh roku 2007, oslavovala premiéru aj jedna dizajnová novinka: po prvýkrát pri sedane značky Mercedes-Benz sa línie výbavy odlišovali rôznymi tvárami vozidiel. Kým línia výbavy ELEGANCE niesla hviezdu klasicky na kapote chladiča, pri línii AVANTGARDE bola športovo umiestnená v maske chladiča ako centrálna hviezda.
Rekordný kurz sedanu a kombi Triedy C je neprerušený. Rovnako ako za celý rok 2014 zaznamenali oba konštrukčné rady rekordné hodnoty aj v prvom kvartáli 2015. V prvých troch mesiacoch 2015 sa predalo 109 050 jednotiek týchto konštrukčných radov – o 57,8 % viac ako v porovnateľnom období predchádzajúceho roka. Aj v apríli 2015 sa Triede C podarilo udržať vysokú úroveň predaja z predchádzajúcich mesiacov: predaje stúpli o 53,8 % na 32 809 predaných sedanov a kombi Triedy C. Oba modely tak v apríli opätovne dosiahli v segmente celosvetové prvenstvo.
V apríli 2015 sa štyria z piatich zákazníkov na celom svete rozhodli pre sedan Triedy C. Sedan je obľúbený predovšetkým v USA a Číne. Takmer každý druhý predaný sedan v prvom kvartáli 2015 išiel zákazníkom z jedného z týchto dvoch dôležitých trhov. Kombi sa mimoriadne dobre predáva v Európe. Pomer je tak vyváženejší aj v Nemecku: pre kombi sa v apríli 2015 na domovskom trhu rozhodli dve tretiny kupujúcich. Kombi Triedy C, z ktorého je v rukách zákazníkov už viac ako milión vozidiel, je u podnikových zákazníkov jedným z najdôležitejších modelov: v prvom štvrťroku 2015 išli firemným zákazníkom štyri z piatich modelov kombi.
Najpredávanejší sedan Triedy C je C 300 4MATIC, ktorý bol nadpriemerne žiadaný predovšetkým v USA. Vďaka veľmi dobrým hodnotám spotreby sa veľkej obľube tešil aj model C 220 BlueTEC. V Číne je najobľúbenejší model C 200 L, dlhá verzia sedanu. Aj pri kombi stavili zákazníci na nízku spotrebu paliva a najčastejšie sa rozhodli pre model C 220 BlueTEC. Model C 350 PLUG IN HYBRID oslávil v marci 2015 svoje uvedenie na trh v Nemecku a tvorí ďalší míľnik na ceste k bezemisnej mobilite.
Nová Trieda C je prvým vozidlom značky Mercedes-Benz, ktoré sa vyrába na štyroch kontinentoch súčasne. V roku 2014 nabehla výroba v priebehu len šiestich mesiacov najskôr v závode v Brémach a následne v East London (Južná Afrika), Tuscaloosa (USA) a v Pekingu. Tam sa Trieda C vyrába po prvýkrát lokálne pre čínsky trh aj ako dlhá verzia. Podľa motta „Vyvinuté v Číne, vyrobené v Číne“ sa tak Mercedes-Benz ešte lepšie upriamuje na svojich zákazníkov na druhom najväčšom trhu osobných vozidiel značky. Konštrukčný rad Triedy C lokálne vyrábaný v Čine dosahuje mimoriadne vysokú úroveň získania nových zákazníkov až 40 %. Podobne silné výsledky dosahuje sedan v USA a v Európe.
Úspech Triedy C potvrdzuje mnoho vyznamenaní. Napríklad porota zložená z novinárov ju zvolila za „World Car of the Year 2015“. Britský časopis Business Car ju zvolil za „Business Car of the Year“ a odborný časopis FIRMENAUTO ju vybral za „Firemné auto roku 2015“ v kategórii stredná trieda.
MB (šr))