Nová Toyota Auris

Toyota modernizovala veľmi obľúbený model Auris, ktorý bude ponúkať na trhoch v Európe. Na výber budú stále dostupné verzie hatchback a kombi a tiež hybridný pohon.

Toyota Auris patrí medzi najobľúbenejšie modely japonského výrobcu na trhoch v Európe. V roku 2010 sa dokonca stala prvým modelom v triede C s hybridným pohonom. Toyota tak prináša nové pohonné technológie do všetkých automobilových tried.

Hybridná verzia predstavuje až 50 % všetkých predaných Aurisov v západnej Európe. V súčasnosti je hybridný Auris najpredávanejším hybridom v Európe. Priemerná spotreba je len 3,5 l/100 km.

Podľa automobilky je modernizovaný Auris lepší v piatich oblastiach: dizajn, kvalita spracovania, hybridný model, bezpečnosť a napredovanie v segmente. Zmeny sa udiali tiež pod prednou kapotou. Do ponuky pribudol zážihový turbomotor so zdvihovým objemom 1,2 litra a vznetový štvorvalec 1,6 D-4D, ktorý nahradil staršiu jednotku 2,0 D-4D.

Predná časť automobilu bola omladená a prepracovaná. Výraznejšie logo Toyoty dopĺňa viac chrómovaných prvkov v prednej maske a nárazníku. Denné svetlomety LED môžu byť po novom kombinované s hlavnými LED svetlometmi.

Z profilu sú jednoznačne viditeľné dlhšie previsy vpredu a vzadu. Na streche je nová anténa v podobe žraločej plutvy. Zmenený dizajn majú tiež 16- a 17-palcové disky kolies. Zadné svetlomety majú LED technológiu.

Podľa automobilky je v interiéri rovnomernejšie osvetlenie. Nové kruhové ukazovatele rýchlosti a otáčok motora dopĺňa 4,2-palcový multifunkčný displej. V stredovom paneli je integrovaná 7-palcová dotyková obrazovka.

Konštruktéri tiež prepracovali vetracie otvory, dverové kľučky alebo rukoväť radiacej páky. Čalúnenie sedadiel má nové vzory. V ponuke sú 2 nové farebné kombinácie exteriéru: tmavomodrá Mica a modrá metalíza.

Na pohon slúžia 3 druhy pohonu: hybridná, zážihová a vznetová. K doterajším dvom zážihovým verziám 1,33 Dual VVTi a 1,6 Valvematic pribudol 1,2-litrový preplňovaný motor. Nový štvorvalec ponúkne 85 kW (116 k) a krútiaci moment 185 Nm.

Motor je kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Automobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. Priemerná spotreba je 4,7 l/100 km s manuálnou prevodovkou a 4,6 l/100 km s prevodovkou Multidrive S.

Vznetový motor 1,6 D-4D nahrádza staršiu jednotku 2,0 D-4D. Novinka dosiahne maximálny výkon 82 kW (112 k) a maximálny krútiaci moment 270 Nm v rozmedzí 1 750 až 2 250 ot./min. Maximálna rýchlosť tejto verzie je 190 km/h a rýchlosť 100 km/h dosiahne za 10,5 sekundy. Priemerná spotreba novinky je 4,1 l/100 km.

Vynovený bol tiež štvorvalec 1,4 D-4D. Modernizovaný motor spĺňa normu Euro 6. Nové malé turbodúchadlo znižuje trenie v hriadeli o 20 %. Solenoidové vstrekovače majú vyšší vstrekovací tlak 180 MPa.

Veko ventilov je vyrobené z plastu a znižuje hmotnosť o 40 % voči hliníkovej verzii. Nové piesty s povlakom DLC znižujú trenie. Motor dosahuje výkon 66 kW (90 k) a maximálny krútiaci moment 205 Nm.

Maximálna rýchlosť s týmto motorom je 180 km/h a zrýchli z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy. Priemerná spotreba paliva je 3,4 l/100 km, čo predstavuje hodnotu emisií CO2 len 89 g/km.

Toyota tiež ponúkne vo vynovenom Aurise nové asistenčné systémy. Systém Toyota Safety Sense obsahuje: predkolízny systém, asistent pred vybočením z jazdného pruhu, asistent diaľkových svetlometov a systém na čítanie dopravných značiek.

Predkolízny systém funguje v rozmedzí rýchlosti 10 až 80 km/h. V prvom režime vozidlo varuje vodiča zvukovo a vizuálne a pripraví brzdový systém na núdzové brzdenie. Ak vodič nereaguje, nastupuje automatické brzdenie, v nižších rýchlostiach až do úplného zastavenia automobilu.

MM, Toyota

AurisToyota
Komentáre (0)
Pridať komentár