Štart predaja novej generácie modelu Škoda Superb v júni zrýchli modelovú ofenzívu.
Škoda Auto v apríli zvýšila počet dodávok zákazníkom o 2,8 % na 92 100 vozidiel (apríl 2014: 89 600), čo znamená najlepší aprílový výsledok v 120-ročnej histórii. Automobilka si polepšila v západnej a strednej Európe, aj v Číne a Indii. S veľmi dobrým ohlasom sa stretla nová Škoda Fabia, ktorej predaj len v západnej Európe vzrástol zhruba o 40 percent. Na Slovensku zaznamenala značka v apríli v porovnaní s rovnakým mesiacom vlaňajška rast o 15,23 percenta.
V západnej Európe dosiahla Škoda v apríli rast o 4,5 % a dodala zákazníkom 38 200 vozidiel (apríl 2014: 36 600). V Nemecku, na druhom najsilnejšom trhu značky ŠKODA na svete, si automobilka polepšila o 7 % na 13 800 dodávok zákazníkom (apríl 2014: 12 900). Tým ŠKODA na nemeckom trhu potvrdila svoju pozíciu jednotky medzi zahraničnými značkami. Dvojciferný rast dosiahla Škoda v Španielsku (2 000 vozidiel; plus 16,8 %), Taliansku (1 600 vozidiel; plus 24,1 %), Fínsku (900 vozidiel; plus 13,5 %), Írsku (600 vozidiel; plus 30,1 %) alebo v Portugalsku (300 vozidiel; plus 15,4 %).
Zákazníkom vo východnej Európe vrátane Ruska dodala Škoda v apríli 7 400 vozidiel (apríl 2014: 10 700). V zložitých trhových podmienkach súčasne do konca apríla vzrástol trhový podiel značky ŠKODA z 3,9 na 4,7 % v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka. V Rusku dodala ŠKODA zákazníkom v apríli 4 500 vozidiel (apríl 2014: 7 700), trhový podiel po štyroch mesiacoch roka dosiahol hodnotu 4,1 % (január až apríl 2014: 3,4 %). Dvojciferným tempom rástla značka v apríli v Rumunsku (800 vozidiel; plus 25,5 %) a v Bulharsku (plus 28,5 %; 200 vozidiel).
Na českom trhu si Škoda v apríli polepšila o 8,1 % na 7 700 vozidiel (apríl 2014: 7 100). Dvojciferný rast dosiahla Škoda v Maďarsku (1000 vozidiel; plus 20,5 %) a v Slovinsku (500 vozidiel; plus 18,8 %).
Na Slovensku zaznamenala Škoda v apríli v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka rast 15,23 %, keď na automobilový trh dodala 1 279 automobilov v kategórii M1 (apríl 2014: 1 110 vozidel) a dosiahla trhový podiel takmer 20 %. V prvých štyroch mesiacoch tohto roka si nové vozidlo značky vybralo 5 086 zákazníkov (01.-04. 2014: 4 488 vozidiel), čo predstavuje trhový podiel takmer 22 % a medziročný nárast o 13,32%. Najpredávanejším modelom značky sa v apríli stala Octavia s celkovým počtom 386 predaných vozidiel (liftback 186 kusov + Combi 200 kusov). Nový model Fabia si v apríli vybralo 363 zákazníkov (hatchback 193 kusov + Combi 170 kusov). Tretím najpredávanejším bol model Rapid s počtom 300 kusov (liftback 157 kusov + Spaceback 143 kusov).
Najväčší trh je v Číne
Svoju silu ŠKODA preukázala Škoda Auto aj v Číne. Na svojom najväčšom trhu dosiahla automobilka v apríli rast o 4,9 % na 23 000 vozidiel (apríl 2014: 21 900). Octavia tu zaznamenala skvelý nárast o 49,4 %. V Indii si Škoda v apríli polepšila o 9,6 % na 1 300 vozidiel. Pozitívne sa predaj vozidiel značky Škoda vyvíja tiež v Turecku (2 600 vozidiel; plus 187,1 %), v Egypte (700 vozidiel; plus 109,4 %) alebo v Austrálii (300 vozidiel; plus 33,7 %).
Dodávky vozidiel značky Škoda zákazníkom v apríli 2015 (v kusoch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu vlaňajška):
Octavia (36 400; +10,3 %)
Rapid (18 000; +6,6 %)
Fabia (16 500; +9,5 %)
Yeti (7 200; -30,8 %)
Superb (7 800; +4,4 %)
Roomster (2 900; +1,2 %)
Citigo (predaj iba v Európe: 3 300; -15,7 %)
Škoda Auto (šr)