Mercedes-Benz prepracoval ponuku svojich SUV vozidiel a doprial im nové pomenovania. Z triedy M tak vznikla nová trieda GLE. Podľa triedy E, z ktorej doterajšie modely M vychádzali, pribudlo do názvu písmeno E.
Trieda M založila v roku 1997 novú kategóriu novodobých vozidiel SUV. Odvtedy v nej patrí medzi najpredávanejšie automobily a prináša technologické vylepšenia. S príchodom nového názvu omladil Mercedes-Benz aj exteriér a interiér vozidla.
Vo verzii GLE 500 e bude tak po prvýkrát v histórii automobilky dostupný plug-in hybridný systém s dobíjaním z externého zdroja. Systémový výkon je 325 kW (442 k) a krútiaci moment dosahuje hodnotu 650 Nm. Kombinovaná spotreba je podľa automobilky 3,3 l/100 km, čo zodpovedá hodnote emisií CO2 78 g/km. Elektrická spotreba je na úrovni 16,7 kWh/100 km.
Spaľovací motor V6 produkuje výkon 245 kW (333 k) a elektromotor 85 kW (115 k). Elektrický pohon zvládne jazdu až do rýchlosti 130 km/h. V ponuke má GLE 500 e tiež predklimatizovanie a vykúrenie interiéru v lete a zime.
Vodič môže voliť medzi 4 prevádzkovými režimami: Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge. V prvom Hybrid volí riadiaca jednotka najvýhodnejší druh pohonu. Režim E-Mode využíva výlučne elektromotor. Režim E-Save uchováva elektrickú energiu pre jej neskoršiu potrebu. Posledný režim Charge nabíja akumulátor cez spaľovací motor.
Hybridný modul je integrovaný do sedemstupňovej automatickej prevodovky. Lítium-iónový akumulátor s kapacitou 8,8 kWh sa môže nabíjať z bežne dostupných sietí. Čas nabíjania na plnú kapacitu dosahuje približne 2 hodiny.
Ďalším úsporným modelom je verzia GLE 250d. Na jej pohon slúži 2,0-litrový štvorvalec s výkonom 150 kW (204 k). Kombinovaná spotreba je podľa automobilky 5,4 l/100 km, hodnota emisií CO2 je 140 g CO2 na km. Táto motorizácia je ako jediná v ponuke so zadným pohonom alebo pohonom všetkých kolies.
Na výber je ešte vznetová verzia trojlitrového vidlicového šesťvalca s výkonom 190 kW (258 k) vo verzii GLE 350d. Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 620 Nm. Kombinovaná spotreba je 6,4 l/100 km.
V novej triede GLE sa pri všetkých vznetových verziách používa nová 9-stupňová automatická prevodovka, voliteľne dostupná s redukčnou prevodovkou a centrálnou uzávierkou. Rozpätie 9-tich rýchlostných stupňov je 9,15.
Zážihové verzie zastupuje tiež verzia GLE 400 a GLE 500. Slabší variant používa na pohon vidlicový šesťvalec s výkonom 245 kW (333 k). Silnejšiu verziu GLE 500 poháňa vidlicový osemvalec s výkonom 320 kW (435 k). Najsilnejšie verzie GLE 63 a 63 S poháňa 5,5-litrový vidlicový osemvalec s dvojicou turbodúchadiel. Slabší variant dosahuje výkon 410 kW (557 k), verzia S 430 kW (585 k).
Trieda GLE má v ponuke reguláciu dynamiky jazdy Dynamic Select. Na výber je 6 jazdných programov: Individual, Comfort, Glatte, Sport, Offroad a Offroad+. Vzduchové pruženie Airmatic dokáže zvýšiť svetlú výšku na 285 mm a brodivosť na 600 mm.
Za príplatok sú k dispozícii LED predné svetlomety s technikou Inteligent Light System. Zadné svetlá svietia tiež s technikou LED. Elektricky vysúvateľné ťažné zariadenie ponúka stabilizáciu prívesu systémom ESP.
K zvýšeniu bezpečnosti prispieva tiež príplatkový systém Magic Vision Control. Parkovací balík s 360-stupňovou kamerou uľahčí parkovanie v stiesnených mestských uliciach. Za príplatok je k dispozícii celý rad asistenčných systémov, exteriérových doplnkov a kolies po priemer 21 palcov.
MM, Mercedes-Benz