Nikto v minulosti nevedel s istotou predpovedať, ktorý automobil bude v budúcnosti historicky cenený. Aj teraz je to nemožné. Niektoré vozidlá však dokážu zaujať už pri uvedení na trh a dá sa predpovedať ich úspech aj medzi veteránmi o 30 rokov.
O úspechu stať sa žiadaným veteránom, či klasikom nerozhoduje jeden faktor. Rolu zohráva počet vyrobených vozidiel, značka, model, jeho predchodcovia, množstvo úprav, vylepšení, technických inovácii a podobne. V súčasnosti je tak ešte náročnejšie určiť budúci veterán.
Časopis Motor Klassik však vypracoval anketu, na ktorej sa zúčastnili čitatelia. Spomedzi veľkého množstva vozidiel, ktoré sú v súčasnosti na trhu, vybrali víťazov. V kategórii Future Classic už po druhýkrát dominovala Alfa Romeo 4C.
V kategórii malých automobilov vyhral prvé miesto Abarth 595. Alfa Romeo 4C zaujala hlasujúcich vďaka použitým technológiám z Formule 1. Abarth 595 vzbudil nadšenie inšpirované pretekárskymi predkami z minulosti.
Za model Abarth 595 hlasovalo najviac čitateľov, viac ako 20 000. V roku 2009 vyhral ocenenie tiež model Alfa Romeo 159, pravdepodobne z dôvodu „jedinečnosti“ a výborných jazdných vlastností. V tom istom roku dominovala tiež Alfa Romeo 8C.
V rokoch 2012 a 2013 získal titul Fiat 500, ktorý má veľký predpoklad sa stať v budúcnosti vyhľadávaným veteránom. Pre model 4C rozhodlo viac parametrov: pohotovostná hmotnosť 895 kg alebo pomer váhy k výkonu na úrovni menej ako 4 kg na 1 k. Alfa Romeo 4C je tak pravý horkokrvný taliansky automobil s výhľadom na pozíciu veterána.
Abarth 595 má tiež pretekárske DNA. Pohonnou jednotkou je 1,4-litrový turbo motor s výkonom 132 kW (180 k). Ide tak o jeden z „najmrštnejších“ automobilov súčasnosti. Veterán Abarth 595 s výkonom 23 kW (32 k) je mu perfektným predchodcom.
MM, Fiat