Začiatkom marca sa oči automobilových odborníkov, ale aj laickej motoristickej verejnosti upriamovali na Ženevu, presnejšie povedané na výstavisko Palexpo, kde sa konal už 85. ročník medzinárodnej automobilovej výstavy Salon international de l´auto et accessories. Na pôde starého kontinentu je to každý rok prvý veľký autosalón, preto sa všetky významné automobilky, ale aj mnohé menšie fabriky (malé automobilky, ktoré vyrábajú autá takpovediac na kolene, tuningoví úpravcovia automobilov aj dodávatelia technológií) snažia zaujať návštevníkov. Každý z nich si chcel užiť svojich „päť minút slávy“.
Tento rok sa na ženevskom autosalóne predstavilo takmer 130 svetových a európskych premiér. Najatraktívnejšie boli, pochopiteľne, štúdie. Niektoré z nich sa zrejme nikdy nedočkajú sériovej výroby, iné sú jasným predobrazom budúceho sériového modelu. V žiadnom prípade by som však nepovedal, že by nové modely sériových áut čupeli v ich tieni. V plejáde noviniek sa našli také, ktoré sú orientované na ekologickú prevádzku, výkon, štýl a voľný čas, rodinu, jazdu v meste, v teréne atď. Svoje si teda našiel pragmaticky zmýšľajúci motorista, aj ten, koho vedú emócie. Najzaujímavejšie novinky prinášame v reportáži na stranách 8 – 15.
Autosalóny však nie sú len o koncepčných štúdiách a nových modeloch. Sú to hlavne platformy, kde sa návštevníci môžu stretnúť so zaujímavými ľuďmi. Kde inde narazíte na vrcholových dizajnérov, konštruktérov a top manažérov jednotlivých automobiliek? Zároveň sú priestorom, kde môžu výrobcovia ukázať nové technológie, resp. nový dizajnový smer a otestovať reakcie verejnosti. Napíšte nám aj vy svoje názory na novinky, ktoré vás na ženevskom autosalóne zaujali – či už pozitívne, alebo negatívne. Budeme radi, ak nám ich zašlete na adresu automagazin@automagazin.sk. Najzaujímavejšie odmeníme.
Peter Varga, výkonný šéfredaktor