Mitsubishi Outlander 2016 absolvoval svetovú premiéru na medzinárodnom autosalóne v New Yorku.
Mitsubishi odhalilo na medzinárodnom autosalóne v New Yorku 2015 nové sedemmiestne SUV Mitsubishi Outlander modelového roku 2016. Outlander 2016 je prvým sériovo vyrábaným modelom značky Mitsubishi, ktorý stelesňuje nový dizajnový smer značky. Outlander 2016 však nie je iba faceliftom; ponúka veľa dôležitých konštrukčných a dizajnových vylepšení.
Outlander 2016 predstavuje novú dizajnovú koncepciu prednej časti vozidla Mitsubishi, označovanú ako „Dynamic Shield“ (Dynamický štít). Táto úprava, zabezpečujúca ochranu pre cestujúcich i samotné vozidlo, je odvodená od bočných ochranných nárazníkov známych z niekoľkých generácií modelu Montero (na slovenskom trhu známy ako Pajero).
Outlander 2016 prináša rad dizajnových a konštrukčných vylepšení v oblasti podvozku, vrátane vyššej konštrukčnej tuhosti karosérie i sústavy zavesenia kolies, prepracovaného zavesenia kolies a elektrického posilňovača riadenia, čelného skla s protihlukovou izoláciou, silnejších skiel v oknách zadných dverí, ďalších prvkov akustickej izolácie v celom vozidle, nových dynamických tlmičov na prednej i zadnej náprave a pri zadnom diferenciáli, vylepšených tesniacich líšt a kvalitnejšej izolácie motorového priestoru (vo všetkých verziách).
Dizajn exteriéru modelu Outlander 2016 zaujme okrem iného prepracovanými čelnými partiami, prednými blatníkmi, halogénovými svetlometmi, obrysovými LED svetlami, spodnými časťami dverí, 18″ zliatinovými kolesami, zadnými časťami a zadnými LED svetlami (vo všetkých prevedeniach), resp. elektricky sklopnými spätnými zrkadlami, vyhrievaním stieračov čelného skla a LED svetlometmi (vo vybraných prevedeniach). Novo usporiadaný interiér prináša napr. prepracovaný volant, čalúnenie sedadiel, dekóry, zadné sklopné sedadlá, čalúnenie stropu kabíny, audio sústavu s displejom (vo všetkých prevedeniach), resp. automaticky tmavnúce vnútorné spätné zrkadlo s funkciou Homelink® (vo vybraných prevedeniach).
V niektorých verziách sú teraz v ponuke i vyspelé bezpečnostné systémy Mitsubishi, ako napr. systém zmierňovania následkov čelnej kolízie (FCM), varovania pri opustení jazdného pruhu (LDW) či adaptívny tempomat (ACC).
Spoločnosť Mitsubishi Motors vykázala v roku 2014 medziročný nárast predaja o 24,8 percenta – jeden z najlepších výsledkov na celom automobilovom trhu v USA. Úspešný predajný trend pokračuje i v prvom kvartáli roka 2015, kedy značka opäť vykazuje medziročný rast.
Mitsubishi (šr)