Audi má na pretekoch 24-hodín v Le Mans niekoľko svojich zástupcov. Vozidlá R18 e-tron budú však od tohto roka ešte účinnejšie a znížia svoju spotrebu paliva na ešte nižšiu úroveň.
Audi štartuje s novým vozidlom na pretekoch šampionátu FIA World Endurance a na 24-hodinových pretekoch v Le Mans. Na 24-hodinovke bude hybridný automobil zaradený do kategórie 4 MJ (MegaJoule).
Konštruktéri prepracovali na poslednej piatej generácii modelu R18 aerodynamiku. Podľa Audi však potenciál vozidiel nie je podľa predpisov FIA stále vyčerpaný. Automobilka očakáva dosiahnutie nových rekordných časov pri znížení spotreby paliva.
Monokok pochádza z predchádzajúcej verzie. Prepracovaná je predná kapota a podbehy kolies. Zmenami prešli tiež bočné otvory na chladiaci vzduch pre hybridnú sústavu. Kryt motora ešte tesnejšie obklopuje pohonnú jednotku.
Elektromotor dokáže počas brzdenia naakumulovať viac energie. V súčasnosti dokáže poskytnúť maximálny výkon 200 kW (272 k). Uskladnenie energie teraz umožňuje vrátiť do elektromotora až 700 kJ energie.
Spolu s modernizovanými dielmi znížili technici pohotovostnú hmotnosť na minimálnu hodnotu 870 kg, ktorú povoľujú predpisy FIA. Spaľovací vidlicový šesťvalec má zdvihový objem 4,0 litra a maximálny výkon 410 kW (558 k).
Voči minuloročnému modelu má ten nový mať nižšiu spotrebu o 2,5 %. TDI motor debutoval v pretekárskych vozidlách na Le Mans už v roku 2006. Odvtedy získal 8 víťazstiev a priemerná spotreba paliva klesla o 38 %.
Automobil využíva aj najmodernejšiu svetelnú techniku. Stretávací režim svetiel zabezpečuje maticová LED technológia, diaľkový režim laserová novinka. Konštruktéri s tým dosiahli zvýšenú aktívnu bezpečnosť počas nočných jázd.
MM, Audi