Projekt X. Ku štýlovému autu patria aj štýlové doplnky. A nápad nemusí pochádzať od renomovaného návrhára… O tom, ktorý je najlepší, môžete hlasovať i vy.
Fiat v týchto dňoch uvádza na náš trh model 500X. Ide o vydarenú interpretáciu ikonického retro dizajnu pôvodnej päťstovky s nádychom moderny, dobrodružstva a elegancie. Dizajn 500X sa hlási k úspešnej rodine, ktorej základy položila reinkarnovaná päťstovka ešte v roku 2007. Písmenko X zasa poukazuje na to, že sa môže vydať aj na dobrodružné výlety do prírody. Jednoducho štýlový model na každú príležitosť.
Súťaž nápadov
Človek si svoj štýl buduje a dotvára doplnkami. Zástupca značky Fiat na Slovensku a v Čechách sa rozhodol, že štýl modelu 500X taktiež zvýrazní doplnkami. V tomto prípade sa však vydal netradičnou cestou. Oslovil obyčajných ľudí, aby vymysleli vlastný doplnok pre Fiat 500X. Mohlo to byť čokoľvek, čo by autori chceli mať vo svojom aute – niečo krásne, praktické, najlepšie kombinácia oboch. Jedinou podmienkou bolo, aby doplnok používali a ocenili predovšetkým ženy.
Do súťaže sa zapojilo skutočne veľké množstvo ľudí. Na počudovanie, až 25 percent mužov – napriek tomu, že úlohou bolo vymyslieť ženský doplnok. Niektoré návrhy prišli iba vo forme jednoduchého nápadu, iné boli rozpracované do najmenšieho detailu. Fiat v spolupráci s mentorkou projektu zároveň oslovil štyroch mladých špičkových českých a slovenských návrhárov. Sú to: Anna Marešová, Boris Klimek, Jakub Pollág a Václav Mlynář, ktorí spomedzi všetkých návrhov vybrali osem a v spolupráci so samotnými autormi dotiahli nápady a pripravili ich vizualizáciu. Takýmto spôsobom Fiat prepojil dizajnový prístup špičkových priemyselných návrhárov a praktickosť nápadov potenciálnych majiteľov. Každý dizajnér si vybral jeden nápad zo Slovenska a jeden z Čiech. Celkovo sa teda do finále dostalo osem nápadov.
Osem finalistov
Dizajnérka Anna Marešová si vybrala nápad Hovoriace auto (prívesok, ktorý sa vám pri každom preradení alebo vždy, keď sa k nemu priblížite, prihovorí príjemným hlasom) a prebaľovací pult (mnohé mamičky by určite privítali, keby nápad tohto doplnku neostal iba v rovine vizualizácie, ale v budúcnosti sa aj začal vyrábať).
Boris Klimek si vybral projekt Autoromantika (nafukovací stan s integrovaným matracom) a SedemSadu štýlových doplnkov (ako aj názov hovorí, obsahuje sedem doplnkov – konzolu na kozmetiku a okuliare, box na topánky a háčik na kabelku, multifunkčný odkladací priestor, štýlovú reflexnú vestu, minikameru, organizér do kufra).
Václav Mlynář vizualizoval nafukovací prístrešok X-Camp a kino v prírode Cinema Fiat.
Jakub Pollág si spomedzi všetkých nápadov zvolil vázu na kvetinu a nafukovacie príslušenstvo. Ide vlastne o tri nafukovacie figuríny: milá Linea podrží navigáciu, džentlmen Topolino schová dva dáždniky a maškrtník Qubo „strávi“ celý nákup.
Dvaja víťazi
Obvykle môže súťaž vyhrať len jeden, v tejto však budú dvaja víťazi – jeden zo Slovenska a jeden z Českej republiky. A o tom, ktorý z nápadov to bude, rozhodujú opäť obyčajní ľudia – prostredníctvom internetového hlasovania na stránke www.500x.sk. Hlasovanie sa uzatvorí 31. marca. Autori dvoch víťazných nápadov získajú hlavnú cenu – štýlové vozidlo Fiat 500X. Nakrátko však neprídu ani tí, ktorí zahlasujú. Šťastný výherca (opäť jeden z Čiech a jeden zo Slovenska) si bude môcť Fiat 500X vyskúšať na celé dva týždne.