BMW predstavilo prvý plug-in hybridný automobil s pohonom všetkých kolies xDrive. Model X5 dostane koncom jesene 2015 do ponuky plug-in hybridnú pohonnú jednotku, ktorá zníži priemernú spotrebu a produkované emisie.
BMW predáva už niekoľko elektromobilov a hybridov. Model X5 xDrive40e však bude prvým plug-in hybridným automobilom s pohonom xDrive. Táto verzia bude mať za úlohu znížiť celkové produkcie emisií CO2 v modelovom rade X5.
Zážihovou pohonnou jednotkou bude štvorvalcový radový 2,0-liter s výkonom 180 kW (245 k) a krútiacim momentom 350 Nm dostupným od 1 250 do 4 800 ot./min. Motor využíva priame vstrekovanie paliva, preplňovanie turbodúchadlom a systém Valvetronic a Vanos.
Synchrónny elektromotor je integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky. Jeho maximálny výkon je 83 kW (113 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 250 Nm. Výkon celej pohonnej sústavy je 230 kW (313 k) a krútiaci moment 450 Nm.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne X5 xDrive40e za 6,8 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 210 km/h. Maximálna rýchlosť v elektrickom režime je elektronicky obmedzená na 120 km/h.
Dojazd na výlučne elektrický režim je 31 km a priemerná spotreba hybridu je 3,3 až 3,4 l/100 km. Tento údaj platí pre prvých 100 km s nabitými batériami. Spotreba v elektrickom režime je 15,3 kWh/100 km. Emisie CO2 dosahujú 77 g/km.
Lítium-iónový akumulátor má 96 článkov a kapacitu 9 kWh. Je umiestnený pod podlahou batožinového priestoru, ktorý má zmenšený objem na 500, resp. 1 720 l. Vysokonapäťový akumulátor sa môže nabíjať zo štandardných domácich zásuviek alebo cez BMW i Wallbox.
Automobil ponúka v elektrickom režime výber programov Auto eDrive, Max eDrive a Save Battery. Druhý spínač prepína medzi režimami Comfort, Sport a Eco Pro. V spojení s navigačným systémom Professional dokáže automobil vytvoriť energeticky najvýhodnejší režim trasy a stratégiu pohonného ústrojenstva.
Štandardný nabíjací kábel je umiestnený v kryte pod batožinovým priestorom. Automobil má v sériovej výbave 85-litrovú palivovú nádrž. Spolu s rekuperáciou brzdnej energie sa dojazd v mestských podmienkach výrazne predĺži.
Režim Auto eDrive využíva obe pohonné jednotky čo najefektívnejšie. Spaľovací motor sa zapne pri rýchlosti nad 70 km/h. Režim Max eDrive využíva výhradne elektromotor. Režim Save Battery umožní cielene využiť elektrickú energiu vtedy, keď to vyžaduje vodič.
BMW X5 xDrive40e má v sériovej výbave čiernu prístrojovú dosku. Indikátor zapnutia a vypnutia motora je umiestnený v spodnej časti otáčkomera. Systém iDrive umožňuje využiť funkciu časovača a nabiť vozidlo presne pred požadovaným odchodom.
V sérii je tiež elektricky poháňané prídavné kúrenie a vetranie interiéru. Počas nabíjania môže byť interiér chladený alebo vyhrievaný podľa ročného obdobia. Automobil stojí na 18-palcových diskoch, za príplatok sú k dispozícii 19- a 20-palcové.
Prahové lišty s modrou farbou, logo eDrive a modelové označenie na boku vozidla prezrádzajú elektrický pohon automobilu. Prípojka na nabíjanie je umiestnená v ľavej prednej časti. Sériová výbava obsahuje Dynamic Damper Control (dynamická kontrola tlmičov) a zadné vzduchové pruženie.
Automobil je možné objednať s príplatkovými balíkmi Design Pure Experience a Design Pure Excellence. K dispozícii je balík M Sport a program Individual. Automobil má bohatú príplatkovú výbavu v podobe adaptívnych LED svetlometov, rôznych asistenčných systémov a parkovacích asistentov.
Výroba novinky bude v americkom štáte Južná Karolína (USA) v továrni v Spartanburgu. Tu sa vyrábajú modely X5 od začiatku produkcie pred 14. rokmi. Továreň prešla modernizáciou a pribudla hala na výrobu vysokonapäťového akumulátora.
MM, BMW