Elektromobil nemusí výlučne spotrebovávať elektrickú energiu. Elektromobil môže byť zdrojom elektrickej energie, ktorú nespotreboval a tá sa môže predať do bežnej elektrickej siete.
Spoločnosť Nissan a Endesa predstavili návrh využívania elektrickej energie z elektromobilov. Revolučný systém V2G umožňuje vozidlám Nissan Leaf a eNV200 predávať energiu z batérii do elektrickej siete.
Systém je nastavený tak, aby výrazne zlepšil flexibilitu elektrickej siete a zvýšil využitie obnoviteľných zdrojov energie. Umožní sa tak lepšie hospodárenie s energiami v podobe obojsmernej nabíjačky, ktorá môže batériu v elektromobile nabíjať alebo vybíjať.
Nabíjanie elektromobilov je možné nielen z bežnej elektrickej energie, ale aj z obnoviteľných zdrojov v podobe solárnych článkov alebo veterných turbín na pozemku majiteľa. Vďaka tomuto systému môže vodič nabíjať svoje vozidlo počas obdobia s nižšou cenou za elektrinu a predávať ju späť v období s vyššou tarifou.
Elektromobily majú batérie s kapacitou od 10 kWh do 100 kWh. Veľkú časť pracovného dňa stoja nehybne na parkovisku. Systém V2G môže transformovať elektrickú energiu oboma smermi a pomôcť tak k rozvoju elektromobility.
Solárne články môžu počas dňa nabiť elektromobil na 100 % jeho kapacity. V noci tak môže elektromobil slúžiť ako veľkokapacitná batéria a zásobovať rodinný dom elektrickou energiou.
Druhou alternatívou by bolo implementovanie solárnych článkov na strechu elektromobilov. V priebehu dňa, kedy elektromobil stojí, môže energiu vyrábať a dodávať ju do bežnej elektrickej siete.
Štúdia tiež skúma možnosť opätovného použitia batérii pre elektromobily (Second Life). Na konci životnosti elektromobilu sa môže batéria používať ako veľkokapacitné miesto na elektrickú energiu. Recyklácia batérii sa tak o niekoľko rokov oddiali a životnosť batérie predĺži.
MM, Nissan