Automobilka Volvo plánovala dlhší čas obmenu svojho najväčšieho SUV, modelu XC-90. Dlhé roky čakania sa naplnili a automobilka si momentálne užíva vysoký záujem o tento model.
Novinka XC-90 sa stala hitom ešte pred tým, ako sa po prvýkrát objavila v predajniach. Z prvej edície, ktorá bola dostupná výlučne na internete, sa predalo za 47 hodín všetkých 1 927 kusov.
V súčasnosti za polrok predaja modelu XC-90 hlási automobilka už vyše 16 000 objednávok. Podľa Volva je to povzbudivý údaj o úspechu modelu. Zákazníkom sa novinka jednoducho páči a akceptujú ju.
Nový model XC-90 znamenal začiatok novej kapitoly v histórii spoločnosti Volvo. Novinka zhmotnila budúce smerovanie dizajnu nových vozidiel Volvo, nové technológie a pohonné jednotky Drive-E.
Sériová výroba modelu XC-90 sa začala v poslednom januárovom týždni a dodávky prvých vozidiel k zákazníkom sa začnú na jar tohto roka. Volvo XC-90 zaručuje prvotriednu kvalitu 7-miestneho automobilu s novými bezpečnostnými systémami.
Volvo tiež povzbudila predajnosť najpopulárnejším prémiového mid-size SUV, modelu XC-60. Volvo XC-60 je najpredávanejším automobilom značky od roku 2009. V roku 2014 sa k zákazníkom v Európe dostalo viac ako 70 000 kusov tohto SUV strednej triedy.
Najdôležitejšími trhmí pre model XC-60 sú domáce Švédsko, Veľká Británia a Rusko. Volvo XC-60 sa začalo predávať v roku 2008. Už v roku 2012 predali celosvetovo tohto modelu viac ako 100 000 kusov a v minulom roku automobilka dodala celosvetovo vyše 136 000 kusov.
V apríli minulého roka zišiel z výrobných pásov jubilejný model s poradovým číslom 500 000. V januári tohto roka sa zvýšil odbyt modelov XC-60 a zaznamenal 16-percentný medziročný nárast.
MM, Volvo