Len nedávno zverejnilo Združenie automobilového priemyslu SR štatistiky, na ktoré sme všetci netrpezlivo čakali. Na jednej strane mali hovoriť o ďalšom raste výroby automobilov na Slovensku, na strane druhej nás rovnako, ak nie viac, zaujíma otázka, či sa potvrdí pozitívny trend v predaji osobných a malých úžitkových automobilov.
Napokon sme radi, že dobré správy sú aj vo výrobe, aj v predaji. Viac ako 970 000 áut, vyrobených na Slovensku, nás radí stále na prvé miesto vo svete v štatistikách na jedného obyvateľa. Aj v počte predaných nových vozidiel sme zaznamenali mierny nárast. Zo 72 249 áut si väčšinu kúpili firmy a nie súkromné osoby. Tie sa skôr utiekali ku kúpe jazdených vozidiel. Vlani sa ich podľa ZAP-u predalo až 54 220 kusov. Napriek len miernemu rastu slovenskej ekonomiky, stagnujúcej životnej úrovni, rastu životných nákladov a podľa všetkého aj neistoty z budúcnosti sú tieto čísla pre náš trh povzbudzujúce a sú dobrými správami aj pre motoristov.
Dobré správy mám aj pre čitateľov časopisu Auto magazín. Pre nadchádzajúci rok sme totiž pripravili niekoľko zmien. Predovšetkým chceme zverejňovať ešte viac informácií o novinkách, viac aktuálnych testov nových i jazdených áut. Zostáva našou trvalou konkurenčnou výhodou, že sme jediným motoristickým médiom na Slovensku, ktoré sa už 18 rokov pravidelne venuje servisom a ľuďom okolo nich. Za dobrú správu považujem aj pozitívne zmeny v štruktúre časopisu. Najväčšia sa dotýka práve mimoriadne obľúbenej prílohy Profi auto. Zo samostatnej prílohy sa stáva organická súčasť materského časopisu. Vychádzali sme z pripomienok niektorých našich čitateľov, že sa až k nim obľúbená príloha niekedy nedostane, pretože sa počas distribúcie či predaja niekam stratí. Už sa to nikdy nestane. Profi auto odteraz nájdete vždy v časopise na rovnakom mieste. Som hlboko presvedčený, že ďalšou dobrou správou je aj nová svieža a elegantná grafika. Chceme byť nielen krajší, ale aj prehľadnejší, teda lepšie čitateľní.
A keďže dobré správy najmä v súčasnosti nechodia osamotené, patrí k nim aj jedna menej radostná. Vstupy redakcie na výrobu a distribúciu v ostatných rokoch dosiahli takú výšku, že sme po dlhých a dramatických rokovaniach boli nútení, iba druhý raz v osemnásťročnej existencii časopisu, zvýšiť jeho cenu. No dobrou správou zasa je, že Auto magazín je aj po tomto nepopulárnom kroku stále v porovnaní s konkurenciou na slovenskom trhu motoristických médií stále v pomere cena – výkon ďaleko najvýhodnejší. A tak verím, že nám zachováte svoju priazeň aj v budúcnosti.
Ivan Mičko, vydavateľ