Toyota je priekopníkom v oblasti alternatívnych pohonov. Ako prvá automobilka začala vo veľkom predávať hybridný model Prius. V súčasnosti predstavila nové polovodiče a oznámila zvýšenie odbytu pre model Mirai.
Toyota začne v tomto roku testovať nové polovodiče pre hybridné prototypy Camry a autobusy s palivovými článkami na trhu v Japonsku. Počas testovania budú hodnotiť výkon karbid-kremíkových polovodičov, ktoré výrazne zlepšia efektivitu hybridov a elektrických pohonov.
Výkonné polovodiče sú umiestnené v riadiacich jednotkách PCUs, ktoré sú dôležité pri využívaní elektriny z batérii do motorov počas prevádzky vozidla. V súčasnosti tvoria výkonné polovodiče približne 20 % strát z celkových strát v elektrickom vedení.
V porovnaní so súčasnými polovodičmi vytvárajú nové karbid-kremíkové polovodiče menší odpor. Toyota spolupracovala na vývoji nových polovodičov so spoločnosťou Denso. V hybridnom vozidle Camry sú nainštalované nové polovodiče, ktoré technici budú testovať na cestách v Japonsku.
Testovanie vozidiel sa začne vo februári a bude potrvá jeden rok. Dáta získané počas jazdy budú pokrývať napätie, prúd, jazdné režimy, rýchlosti a vonkajšie teploty. Toyota tiež začala zbierať údaje z palivových článkov autobusov, ktoré sú v prevádzke v Japonsku.
Toyota uverejnila, že zvýši produkciu vozidla Mirai s palivovými článkami. Jeho predaj sa začal v Japonsku 15. decembra 2014. Nový plán hovorí o predaji 700 vozidiel v tomto roku, v roku 2016 až 2 000 a v roku 2017 až 3 000 vozidiel Mirai.
Toyotu k tomuto kroku viedol fakt, že v prvom mesiaci prijala približne 1 500 objednávok na Mirai. Objednávky začali prichádzať tiež z Európy a USA. Plány pre USA a Európu sú formulované s prihliadnutím na infraštruktúru distribúcie vodíka.
MM, Toyota