Automobilka Mini predáva väčšinou malé automobily. V prípade 3-dverových modelov je však nastupovanie na zadné sedadlá náročnejšie a preto sa Mini rozhodlo vybaviť aj verziu s piatimi dverami novým základným motorom.
Nová základná verzia Mini One bude odteraz k dispozícii tiež ako 5-dverový model. Všetky tieto zmeny budú platné od marca tohto roka.
Na pohon základnej verzie bude slúžiť motor novej generácie. Trojvalcová pohonná jednotka so zdvihovým objemom 1,5 litra vyprodukuje výkon 55 kW (75 k) a maximálny krútiaci moment 150 Nm dostupný pri 1 400 ot./min.
Motor kombinuje preplňovanie turbodúchadlom s priamym vstrekovaním benzínu a plynule meniteľným zdvihom a časovaním ventilov double Vanos. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá novému modelu 13,4 sekundy.
Na prenos krútiaceho momentu na predné kolesá je určená novovyvinutá 6-stupňová manuálna prevodovka s optimalizovanou účinnosťou a zníženou hmotnosťou. Priemerná spotreba základnej motorizácie s novou prevodovkou je 5,2 l/100 km.
Táto hodnota zodpovedá úrovni emisií CO2 121 g na kilometer. S novým motorom je odteraz k dispozícii na výber 7 rôznych pohonných jednotiek, 4 zážihové a 3 vznetové. Výkonový rozsah je od 55 kW (75 k) do 141 kW (192 k).
Nové 5-dverové Mini má voči trojdverovej verzii predĺžený rázvor o 72 mm. V zadnej časti budú 3 plnohodnotné sedadlá. Batožinový priestor sa môže zväčšiť z 278 l na 941 l pri sklopených zadných sedadlách.
MM, Mini