Porsche na autosalóne v Detroite predstavilo dve horúce novinky, ktoré rozhodne nebudú patriť medzi pomalé vozidlá… 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S budú totižv ponuke Porsche patriť medzi najrýchlejšie.
Tento rok slávi 911 Targa výročie – 50 rokov produkcie. Porsche preto ponúkne tento model v silnejšej verzii GTS spolu s pohonom všetkých kolies a 6-valcovým boxerom s výkonom 316 kW (430 k).
Silnejším motorom sa zvíšil merný výkon v porovnaní s modelom S z 3,9 na 3,6 k/kg . Maximálna rýchlosť je vyše 300 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne novinka za 4,3 sekundy.
Pri zvýšení výkonu o 22 kW (30 k) však nevzrástla priemerná spotreba paliva, ktorá je 9,2 až 10 l/100 km. V porovnaní s modelom 911 s pohonom len jednej nápravy sú zadné podbehy širšie o 22 mm a zadné pneumatiky o 10 mm.
Vpredu zaujmú bi-xenónové svetlomety so systémom PDLS (Porsche Dynamic Light System). Automobil stojí na 20-palcových diskoch. Na dverách sú nápisy GTS a vzadu chrómové koncovky výfuku.
V interiéri sú stopky Sport Chrono umiestnené uprostred prístrojovej dosky. Športové sedadlá Sport Plus s čiernym logom GTS poskytnú dostatočnú bočnú oporu tela a vysoký komfort vďaka čiernej koži Alcantara.
Od roku 1965 iba jedna z ôsmych generácii 911 nemala verziu Targa. Jej súčasný podiel na trhu je približne 13 % automobilov Porsche. Začiatok predaja je plánovaný na marec 2015 s cenou 137 422 €.
Ďalším novým vozidlom, ktoré Porsche predstavilo na autosalóne v Detroite, je model Cayenne Turbo S. Na pohon slúži 4,8-litrový vidlicový osemvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Maximálny výkon je 419 kW (570 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 800 Nm.
Automobil dosiahol rekordný čas na severnej slučke okruhu Nürburgring 7:59,74 min. Voči predchádzajúcemu motoru poskytuje o 20 k a 50 Nm viac. Cayenne Turbo S zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Voči predchádzajúcej verzii je to zlepšenie o 0,4 sekundy.
Maximálna rýchlosť je 284 km/h. V sériovej výbave sú keramické brzdy Porsche so 420 milimetrovými prednými brzdovými kotúčmi a 370 milimetrovými zadnými brzdovými kotúčmi. Vpredu použili desaťpiestikové strmene, vzadu štvorpiestikové.
Systém PDCC (Porsche Dynamic Chasis Control) znižuje bočný náklon karosérie v zákrutách. Dynamickú ovládateľnosť zvyšuje systém Porsche Torque Vectoring Plus, ktorý zasahuje do zadných bŕzd.
V štandardnom vybavení sú 21-palcové disky s čiernym lakovaním a LED svetlomety so systémom PDLS. Interiéri je čierno-krémový. Za príplatok bude k dispozícii športový výfukový systém. Predaj sa začne v druhom štvrťroku 2015 s cenou od 166 696 €.
MM, Porsche