Škoda dosiahla v roku 2014 nový predajný rekord a prvýkrát vo svojej 119-ročnej histórii predala za rok viac ako 1 milión vozidiel. Celosvetové dodávky zákazníkom vzrástli v minulom roku o 12,7 % na 1 037 200 vozidiel (2013: 920 800).
Trhový podiel na svetovom trhu vzrástol na 1,4 % (2013: 1,3 %). V decembri vzrástli celosvetové predaje značky ŠKODA o 16,9 % na 81 900 vozidiel (december 2013: 70 000), čo znamená najlepší posledný mesiac roka v doterajšej histórii. V roku 2015 chce automobilka s novými modelmi naďalej rásť.
„Značke ŠKODA sa v roku 2014 aj v ťažkých podmienkach darilo a úspešne pokračovala vo svojom raste,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. H.C. Winfried Vahland. „S novým predajným rekordom, teda s viac ako jedným miliónom predaných vozidiel za jeden rok, značka postúpila do Ligy majstrov medzi veľkými svetovými automobilkami. Najväčšia modelová ofenzíva v histórii našej spoločnosti plynule naberá na sile. Od roku 2010 sme obnovili takmer celú modelovú paletu a rozšírili ju do nových segmentov. S našimi novými modelmi získavame stále nové skupiny zákazníkov. A tempo budeme zvyšovať aj v najbližších rokoch,“ dodáva Winfried Vahland.
Rok 2014 bol pre českú automobilku opäť v znamení rozsiahlej modelovej ofenzívy, ktorá sa začala pred štyrmi rokmi. „Obľuba našej značky a našich modelov je vyššia ako kedykoľvek predtým. Takmer vo všetkých regiónoch sa nám podarilo zvýšiť náš trhový podiel,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. Rad minuloročných noviniek značky ŠKODA začala v marci futuristická štúdia ŠKODA VisionC. V ďalšom priebehu roka 2014 nasledovali modely Octavia G-TEC, Octavia Scout a tri varianty Monte Carlo pre modelové rady Citigo, Yeti a Rapid Spaceback. Bodku za minulým rokom urobila v novembri nová ŠKODA Fabia.
V roku 2015 pokračuje modelová ofenzíva českej automobilky vysokým tempom.
V polovici januára dorazí k prvým predajcom nová ŠKODA Fabia Combi. Vo februári oslávi v Prahe svetovú premiéru nová ŠKODA Superb, ktorá bude začiatkom marca predstavená aj na autosalóne v Ženeve. Začiatok predaja novej generácie modelu Superb je plánovaný na polovicu roka 2015. Nový model predstavuje pre českú automobilku začiatok novej éry a tvorí doterajší vrchol modelovej ofenzívy značky ŠKODA.
V západnej Európe rástla značka ŠKODA v roku 2014 rýchlejšie ako celkový trh, predaje vzrástli o 11,8 % na 413 200 vozidiel. Trhový podiel vzrástol na 3,4 % (2013: 3,2 %). V decembri dodala značka zákazníkom v západnej Európe 28 800 vozidiel (december 2013: 31 300). Na druhom najväčšom trhu, v Nemecku, zvýšila automobilka v roku 2014 dodávky zákazníkom o 9,6 % na 149 500 (2013: 136 400) a opäť posilnila svoju pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky. Vo Veľkej Británii si ŠKODA polepšila o 15,1 % – 76 000 predaných vozidiel predstavuje nový rekord v tejto ostrovnej krajine. Dvojciferný rast dosiahla značka aj v Holandsku (18 600 vozidiel; plus 36,6 %), v Belgicku (17 800 vozidiel; plus 15 %), v Španielsku (17 800 vozidiel; plus 32,5 %), v Taliansku (14 200 ; plus 17,3 %), vo Švédsku (13 600 vozidiel; plus 10,5 %), v Írsku (6 300 vozidiel; plus 27,5 %) alebo v Portugalsku (2 400 vozidiel; plus 32,7 %).
Vo východnej Európe vrátane Ruska dodala ŠKODA v roku 2014 svojim zákazníkom celkovo 119 200 vozidiel (2013: 125 400). Trhový podiel značky vzrástol na 4,3 % z 3,9 % v roku 2013. V decembri dodala ŠKODA svojim východoeurópskym zákazníkom 8 300 vozidiel (december 2013: 12 300). V Rusku predala ŠKODA za celý rok 84 400 vozidiel (2013: 87 500), trhový podiel vzrástol na 3,7 % (2013: 3,4 %). Dvojciferným tempom rástla česká automobilka v Rumunsku (7 300 vozidiel; plus 32,6 %), v Srbsku (5 200 vozidiel; plus 24,2 %), v Bulharsku (2 100 vozidiel; plus 20,4 %) alebo v pobaltských štátoch (5 400 vozidiel; plus 16,2 %).
Skvele sa ŠKODA v roku 2014 prezentovala v strednej Európe. Značka zaznamenala rast o 18,5 % na 149 900 vozidiel (2013: 126 500). Trhový podiel značky ŠKODA vzrástol na 19,9 % (2013: 19,1 %). V Českej republike vzrástli predaje značky o 16,9 % na 70 200 vozidiel (2013: 60 000). Dvojciferný rast zaznamenala ŠKODA aj v Poľsku (46 700 vozidiel; plus 20,5 %), na Slovensku (16 400 vozidiel; plus 10,6 %), v Maďarsku (8 200 vozidiel; plus 12,7 %), v Slovinsku (5 000 vozidiel; plus 38,1 %) alebo v Chorvátsku (3 400 vozidiel; plus 71,9 %).
Významný rast dosahuje ŠKODA v Číne, na celosvetovo najväčšom trhu značky. Za celý rok vzrástol počet dodávok zákazníkom o 24 % na novú rekordnú hodnotu 281 400 vozidiel (2013: 227 000). V decembri český výrobca počet dodávok zákazníkom dokonca viac ako strojnásobil na 30 800 vozidiel (december 2013: 9 600 vozidiel) a dosiahol doteraz najlepší mesačný výsledok v Číne. Veľmi dobre sa v roku 2014 značke ŠKODA darilo v Izraeli (15 100 vozidiel; plus 5,1 %), v Turecku (14 000 vozidiel; plus 9,4 %) alebo v Alžírsku (11 100 vozidiel; plus 21,2 %) . V Indii dodala ŠKODA v roku 2014 zákazníkom 15 500 vozidiel (2013: 22 600).
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v roku 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; +/- v percentách oproti minulému roku):
ŠKODA Octavia (389 300; +8,3 %)
ŠKODA Rapid (221 400; +113,3 %)
ŠKODA Fabia (160 500; -20,5 %)
ŠKODA Yeti (102 900; +24,8 %)
ŠKODA Superb (91 100; -3,5 %)
ŠKODA Roomster (29 600; -11,0 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 42 500; -6,0 %)
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v decembri 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (35 100; +38,1 %)
ŠKODA Rapid (18 600; +49,7 %)
ŠKODA Fabia (9 700; -32,8 %)
ŠKODA Yeti (7 400; +9,4 %)
ŠKODA Superb (6 700; +30,7 %)
ŠKODA Roomster (1 900; -32,8 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 2 500; -17,0 %)
Škoda, DK